Dagens intag: 340 kcal

image145Vad är det för fel på blogg.se på kvällarna? Innan jag gick och la mig så försökte jag logga in för att skriva "dagens" en jäkla massa gånger,sur som fan blev jag när det aldrig gick att ta sig in.

Igår kände jag att "nu får det vara nog", jag kände en känsla av överväldigande och beslutsamhet som jag inte har känt på länge. Jag ska sluta kräkas och bara bli smal. Riktigt smal. Nu.

Jag tror att det är det fina vädret som får mig att känna en sådan smal-törst. Jag vill gå lättklädd i sommar och vara smal. Så som jag känner inför
varje sommar. Men jag är mästaren på att hamna på "viktplatåer", hur i hellsike krossar man dem?


Experter säger att det är bara att fortsätta som man gör och att man då, tillslut, krossar platån och fortsätter minska i vikt. Men det fungerar inte för mig. För mig fungerar det bara att gå upp lite i vikt och sedan försöka ännu hårdare att gå ner igen, då kanske kanske man kommer under det man vägde innan. Men då har man redan gått igenom faser som fetångest (över att man gått upp), totalt misslyckande (jag kan inte ens gå ner i vikt) och uppgivenhet (äh det är ingen ide, jag är dömd till evig fettma).

Aja, här kommer då gårdagens "dagens".

Gröt 100 kcal
2 smalmackor 100 kcal (bilden, nu vet ni hur de ser ut)
1 rågrut 40 kcal
sallad, rostbiff, tomat och minikeso 100 kcal
_____________________
Summa: 340 kcal

Prommade i 1½ timme igår, -450 kcal. Och så stod jag upp på jobbet i typ 5 timmar (som inte gills, men faktiskt ändå är -550 kcal).

Kommentarer:
Postat av: kattis

läskigt att du får i dig så pass få kcal, ät åtminstone 1000. eller håller du dig pigg och fräsch ändå?

Postat av: Elia

Det är inte speciellt jättelite, känns rätt okej efter en sådan här dag, inte trött och grinig iaf. 1000 kcal, kommer inte att hända!

2008-01-15 @ 09:44:16
URL: http://elia.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits