För stor för att få ta plats

image204Ni vet när jag skrev inlägget i morse så hade jag världens planer för dagen. I verkligheten så vände jag mig om i sängen och somnade om. Vaknade vid trettontiden och insåg att jag hade sovit bort min lediga dag, för en gångs skull tänkte jag "äh, det var jag värd". Efter all skit som jag har tagit på jobbet på sistone så är jag värd en natt och en dag av rent slappande. Efter att jag hade vaknat på riktigt så gick jag en lång långpromenad, pratade i timmar med mamman. Sexet försökte ringa, men jag är arg. Han är så jäkla elak och dryg just nu så det är nog bättre om vi tar en paus från varandra. Alla på mitt jobb anser att han och jag är tillsammans, det är kul när folk tror sig veta bättre än ensjälv.

Innan jag tog mig iväg på promenaden så frossade jag i popcorn, choklad och citronmuffins. Kräktes och tyckte att magen bullade ut. Min mage är jätteful just nu, massa fläsk, massa skin, massa äckel. När jag är såhär fet så tycker jag inte att någonting är roligt. Exbästis vill att vi ska ut och svira, men jag är för fet. För tjock för att ha kul. För stor för att få ta plats.

Och allt verkar handla om ätstörningar just nu. Exbästis använder ordet "anorexia" varje gång vi pratar.
Pippis stora hemlighet är att hon har bulimi. Hon har haft det i många många år och håller på att få hjälp just nu. Bulimi och anorexi. BED. Mat. Äta. Kräkas. Promenera. Träna. Hetsäta. Kompensera. Låtsas. Fejka. Allt det fyller mitt huvud varje dag. Hela tiden.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

är det du på bilden ?

2008-02-14 @ 12:03:44
Postat av: Sally

När jag ser bilden på din mage blir jag sur. Eller hur jag ska säga. Själv är jag myyycket större än så och kämpar med att försöka bli av med vikten. "Svälter" mig själv så länge jag kan å får får ångest för minsta lilla jag äter. Känner mig ständigt fet och äcklig. Så ser jag din smala bild där du sitter å säger hur fet du är, då är det ju klart att jag måste äta ännu mindre å träna ännu mer, eller hur?

2008-02-14 @ 12:58:45
Postat av: Elia

Gosh no. Det är inte min mage. Min mage känner man igen på att den är fet och äcklig.

Sally- tänk inte så :(


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits