En stor citron i halsen

Har ont i halsen nu. Tidigare idag lagade jag ordentlig mat, mat som jag egentligen inte äter, men som jag skulle unna mig idag. Grekisk sallad och pasta med massa sås-gott, jag var så sjukt hungrig, men åt en ganska normalstor portion och somnade någon timme efter. När jag vaknade kring 22-tiden så fick jag en sådan craving efter pastarester och marängswiss, gjorde en varm chokladsås som smälte all glass och hinkade i mig allt. Maränger, glass, choklad och banan i en härlig gegga, smakade chokladdröm och sommar. Kräktes och fick upp det mesta, men maten efter middagen låg kvar i magen och gjorde allt som kom upp så surt.. Så nu känns det som att jag druckit citron eller något, fast i halsen liksom..

Undra var marängswiss heter på engelska..




Kommentarer:
Postat av: e

meringue swirl : )

Postat av: dd

men du? hur går du inte upp i vikt när du hetsar så mycket, de tär ju mycket som stannar, och kroppen vänjer sig tillslut vid all mat att den börjar dra ut näring redan i munhålan? hur gör du :( jag går bara upp i vikt :( maila mig gärna!

2010-01-17 @ 22:17:55
Postat av: Elia

E- haha :)



dd- Jag tycker inte att jag hetsar så mycket (längre), men du har rätt i att man inte får upp allt.. Som tur är så får jag upp nästan allt, beroende på vad man har ätit innan under dagen osv.. Ta ut näring i munhålan? Nja, snarare så att den första enzymerna börjar bryta ner maten, men det har inget med energiupptagningen att göra.. :)

2010-01-18 @ 20:42:43
URL: http://elia.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits