Elia- Mia 1-0

Har faktiskt ätit pasta idag. Pasta är en riktig hetstrigger för mig. Speciellt med någon kladdig sås, men jag klarade det.. nu har det gått 3 dagar sedan jag kräktes sist. Känns bra, hela förra veckan hetsade jag flera gånger om dagen. Nu har jag bestämt att jag ska inte hetsa utan fokusera på att gå ner i vikt ist. För mig är det svårt att gå ner i vikt när jag hetsar, jag går inte heller upp.. men att behålla nuvarande vikt är inte ett alternativ.

På tal om det, hur ofta har man egentligen lovat sig att börja om på nytt? "Nu är det slut på att vara fet/ kräkas och börja bata och röra på sig" haha. Förut hade jag tom en bild som jag la in varje måndag under rubriken "börja-om-måndag", säger väl allt..

Natalia






Kommentarer:
Postat av: nans

Det är ett löfte jag gett mig själv åh, så många gånger.



Den här gången kanske det håller!

2010-02-24 @ 01:08:56
Postat av: Anonym

"Jag har bestämt mig att inte hetsa..." HAHAHA förlåt men hur dumt sagt var inte det? Om man nu kan bestämma över hetsätningarna har man ingen ätstörning utan hetsäter för att man vill. Stupid.

2010-02-25 @ 21:08:15
Postat av: Elia

nans- vi får hoppas :)



anonym- oj vilken naiv kommentar.. suck

Postat av: Anonym

Kolla upp (googla) periodisk fasta vetja! Det funkar för mig, i alla fall dom dagarna jag jobbar. Äter en extremt stor lunch (hela mitt dagsbehov) vid 15-tiden och sen äter jag inte för än kl 15 nästa dag igen. På förmiddagen dricker jag en massa kaffe, och på kvällen bara te/vatten. Eftersom jag äter så mycket vid 15-tiden håller jag mig mätt hela kvällen. MEN så äter jag LCHF också. Tack vare dig faktiskt. Började med det för snart 2 år sen när jag läste om det i din blogg, och det har hjälpt mig en hel del med mitt hetsätande. Dock kan jag inte äta grädde, creme fraiche eller ost hemma, det triggar mig för mycket till att överäta. :/

2010-02-26 @ 22:04:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits