Ångkokt kycklingfilé med ångkokta grönsaker

Jag somnade efter min middag. Som tur var så klarade maten sig och det var bara min panna som brändes. Nu är jag hungrig igen, fast jag borde gå på promenad..

Ångkokt kyckling med ångkokta grönsaker (1port):

1 kycklingfilé
ca 5 små brysselkål
ca 3 st grön sparris
en knippe broccoli
1 buljongtärning
ca 1½L vatten

Gör såhär:

Använd dig av en ångkokpanna (en sådan med en insticksmodul som har hål i sig) och fyll vatten i bottenpannan och släng i buljongtärningen. Krydda kycklingen med salt och peppar. Lägg i den ihåliga modulen och lägg ner kycklingen. Kycklingen tar ca 20 minuter på sig att bli klar och grönsakerna ca 10. Så den smarte kan räkna ut att man slänge i grönsakerna i modulen tillsammans med kycklingen efter typ 10 minuter. Gott, smalt och ger att gott samvete.

Jag lagade mat från grunden redan dag två!



Kommentarer:
Postat av: S

Ser riktigt jäkla gott och nyttigt ut ;D

2009-01-06 @ 01:44:36

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits