Jag propagerar inte för anorexia och bulimi

Jag fick ett jättearg mail idag (ja det var ett tag sedan jag fick ett hatmail). Det var långt och sa egentligen inte så mycket, utan snarare upprepade samma mantra over and over again och innehöll ett språk som kunde tillhöra en fjärdeklassare.

Kontentan var iaf:

Du är egoistisk
Du är sjuk
Du borde söka hjälp
Din blogg propagerar för anorexia och bulimi


De tre första frågorna är egentligen besvarade flera gånger, bland annat
här. Något inlägg som jag faktiskt inte riktigt kan stå bakom idag är det som jag skrev för länge sedan om vad man bör tänka på om man kräks. Jag visste inte om jag ens skulle publicera det då, så jag gjorde om texten, censurerade den och den publicerades. Det är ganska svårt att driva en sådan här blogg, jag skriver för min egen skull och för att kunna kommunicera med andra som har det som jag har det och när jag måste censurera mina egna innersta tankar i bloggen så känns det som att syftet med själva bloggen motverkas. Jag är pro-ana, men jag vill aldrig aldrig att någon ska bli sjuk. Jag anser egentligen inte att jag driver en pro-ana-blogg, eller det gör jag ju indirekt, eftersom jag är pro-ana, men själva bloggen är inte det. Ja, krångligt, men jag hoppas att ni förstår.

Jag propagerar verkligen inte för anorexi eller bulimi! Jag är snarare ett avskräckande exempel, bli inte som jag som ljuger för sina vänner, för sin familj, lever ett låtsasliv som ingen vet om mm. Och läsare där ute är smarta tjejer som förstår att anorexia och bulimi är svåra psykiska sjukdomar. Angående mina recept, trigger, bilder på smala kändisar mm. Titta i närmsta hälso- eller tjejtidning så hittar ni liknande artiklar.


är en tjej som blivit frisk från anorexi, hennes kropp är skadad för all framtid (en aspekt som också kommer fram i min blogg).

 
Trackback
hits