Jag vill inte bli frisk

Lina om Hur man gör (trigger)
det är ju sjukt hur du uppmanar andra att dras med. ärligt det finns ingen mer egoistisk än den som själv mår dåligt, men uppmana för fan inga andra att kräkas. jag har själv varit svårt sjuk med ätstörningar o förstår ändå ditt tankesätt men ja mår så jävla illa av din blogg för det är vidrigt hur du kan göra såhär mot dig själv och mot andra.


Du. om Dagens intag: 470 kcal
Du vet att du inte förlorar alla kalorier genom att kräkas upp, right? Du får bara upp ca 40%.. resten har redan tagits upp av din kropp..


isabellle om Anorexia eller bulimi?
jag tänkte bara kolla om du har ngt problem med ngt av de?;)



image196Det här är några av de kommentarer som jag har fått på sistone. Jag har sagt det ett par gånger förut, men det tåls tydligen att säga igen. Jag har inte anorexia, jag har inte bulimi, jag är visserligen pro-ana, men det är bara en benämning. I över halva mitt liv, snart 13 år, har jag kämpat med mig själv, så som många tjejer gör och det som står i en kommentar som tar två sekunder att läsa påverkar mig inte nämnvärt. Det är som att slå mig i huvudet med en stekpanna och säga att jag är dum, infantilt och onödigt.

Att säga att jag är sjuk och behöver hjälp, jaja, jag kommer att söka hjälp en vacker dag, men inte nu, jag vill inte och jag vet verkligen inget annat, men mest av allt, jag är inte redo. Jag är egoistisk, ja, men om inte jag tänker på mig själv, vem ska då göra det? Egoistiska bör alla vara. Visst, det är inte politiskt korrekt att skriva ut hur man underlättar kräkprocessen, men så påminns jag om alla de gånger som jag suttit på duschgolvet med kokhett vatten strilandes för att dölja mina gråtattacker efter att inte kunna få upp maten. Eller den magsmärta som kommer efter hetsätning. Eller känslan av värdelöshet. Det är ingen uppmaning att kräkas, men en sista utväg.

?Du? skriver om hur man bara kan kräkas upp 40%, Emma Igelström har hört 50%, en tredje säger 70% och jag har hört 90%. Vilken som stämmer, det vette fan, men det jag vet är att jag går ner i vikt.

Kommentarer:
Postat av: Sandra

Det är så jäkla onödigt med sånna kommentarer, har man inget trevligt att komma med kan man lika gärna hålla tyst. Jag tycker du verkar kämpa på bra tjejen, och gillar att läsa om alla dina bra dagar! Keep on shining!

Postat av: Elia

Det är faktiskt inget som rör mig i ryggen så för mig spelar dessa kommentarer ingen roll. Men det är klart, om de vore mindre fientliga och ilskna så skulle jag lyssna bättre.

Tack bejb

2008-02-01 @ 08:07:45
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: heeh

din blogg e nästan som en bok, när du berättar om killar o liknande..mkt peppande thinspo också. tack! är i samma situation som du, men måste endå säga det, var försiktig och ta hand om dig. gå inte föör lånngt. underbar e du=)

2008-05-16 @ 17:35:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits