Pro-ana eller wannabe?

Det var en tung kväll igår, jag var ledsen och ville inte sova. Jag var nog ledsen för att jag var så trött men jag ville inte gå och lägga mig så ledsen för då blir sömnen ren katastrof. Somnade kring fyra, men innan dess så hade jag jättejobbiga cravings. Jag var sugen på mat, gick till kylen, öppnade, tittade, men nej jag får inte äta något, stänger. Hungrig, måste ha något, tar en gurkbit, äter, mer hungrig. Kycklingskinka, in i munnen. Jag klarade mig utan att hetsa iaf, mest kanske för att jag inte har något gott hemma.

Igår träffade jag en gammal klasskompis som jag inte sett på nästan ett år. Jag såg henne först, men jag trodde inte att det var hon, jag tänkte verkligen att det måste vara hennes syster eller något. För hon var verkligen inte lik sig. Hon hade gått upp ganska mycket i vikt. Men sedan såg hon mig och kramade om mig snabbt, det var bara så konstigt för om hon inte hade sett mig så hade jag inte hälsat. Fast hon är ganska ung och när man blir lite äldre så går man ofta upp i vikt.

En annan konstig grej. Jag tror att det är en tjej i min klass som läser min blogg, eller är pro-ana iaf. Jag brukar undvika att prata om mat och vikt utanför bloggen, men den här tjejen pratar konstant om mat, kalorier, vikt, kroppar mm. Och varför jag tror att hon läser min blogg/är pro-ana är för att vissa ganska säregna formuleringar eller åsikter råkade ploppa ut ur hennes mun igår, tillsammans med bantningpiller från hennes väska. Som  hon tog framför mina ögon! Jag har ganska svårt för sådana personer, ni vet, de som alltid pratar om hur tjocka de är men sedan glatt äter stora bitar chokladkaka, är de wannabes eller pro-ana?



Kommentarer:
Postat av: zeth

De är wannarexics skulle jag säga, har en likadan tjej i min klass som jag hatar och stör mig sjukt mycket på, speciellt eftersom att hon är rätt mullig.

Postat av: Elia

Men hon borde ha tittat på någon pro-ana-sida eller liknande, typ "stay strong starve on" och liknande är något som bara anas känner till. Gillar inte henne iaf ;) Hur kan man ta bantningspiller framför någon ena sekunden och nästa trycka i sig choklad?

2009-01-14 @ 17:02:07
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: M

åh, jag har också en sån i min klass! Hon snackar hela tiden om att hon inte äter och att hon är tjock osv. men i skolan ser jag alltid henne med godis och coca. åh, man blir så irriterad! haha

2009-01-14 @ 17:32:46
Postat av: S

Ååh, ja! Det är så irriterande! Tänker mycket på det när man läser bloggar, forum och sånt. Vilka ÄR sjuka på riktigt och vilka VILL vara sjuka?

Elia, angående den där bruden. Hon är ingen vomiter? :P

2009-01-15 @ 01:28:49
Postat av: Z

Tja. Man kan ju vara PRO ana men inte lyckas med det. Pro betyder ju att man står för att det är okej/bra.

2009-09-16 @ 13:58:35
URL: http://matkrieg.blogg.se/
Postat av: Kristina

Såna personer som vräker i sig mat och sen vill gå ner och bli smalare, pratar om kalorier och sånt är INTE ana. Bara uppmärksamhetssökare.

2009-10-13 @ 17:24:12
URL: http://anaandalittlemia.bloggplatsen.se
Postat av: Eri

Jävla attentionwhore.

!"#%¤&/()

2009-10-14 @ 15:48:39
URL: http://erinohyourinmaru.blogspot.com
Postat av: Anonym

Har stött på många sådana människor och blir lika irriterad varje gång. Dom är inte ana utan söker bara bekräftelse. Kanske tror dom att det skulle vara okej att vara fet bara för att man säger att man är det..

2009-10-29 @ 17:17:07
URL: http://slimlife.blogg.se/
Postat av: Jackie

Klart man kan ha ätstörningar och vara pro ana/mia men att det går upp och ner. Det finns väl inget som säger att hon inte spyr upp allt på toan sen. Hetsätning ÄR ju ett väldigt stort problem. Jag är pro ana men kan ha vissa perioder då allt verkligen går åt helvete, sen kommer jag tillbaka igen och då går det skitbra.

2009-11-11 @ 02:49:07
URL: http://jackiesstrength.bloggagratis.se/
Postat av: alexander

Pro ana är att man är för anorexi, och hur mycket bantningspiller eller choklad hon än har med sig så tror jag inte hon kan finna räddningen på sitt problem, hennes mullighet dvs. Vore man proana skulle man göra allt som stod i sin makt för att gå ner tills man ser bra ut i sina ögon men om hon är nöjd med sig själv som hon ser ut nu och DESSUTOM ovanpå det drar fram chokladkaka, så skulle jag vilja säga att det var en promia som var mycket för att vara tjock.



Att det senare ploppade fram bantningspiller är för att hon försöker få din uppmärksamhet eller göra sig märkvärdig som om hon typ försöker gå ner i vikt som om hon får din respekt för det eller något i den stilen. Om hon inte har självrespekt nog att avstå från choklad tycker jag inte hon förtjänar din respekt eller uppmärksamhet heller haha fast du skulle kunna hjälpa henne till ett smalare, bättre och snyggare liv, om hon nu har gått så långt att hon fixat bantningspiller för att ha någonting gemensamt med dig kan du ju med ditt inflytande hjälpa henne gå ner ist för att ha allt liggandes i väskan? skulle kollat snett på henne om hon drog fram choklad efter att du försökt hjälpa henne haha men det är ju bara min åsikt...



gjorde nyligen min blogg bara för att jag också kan vara lite proana och skrive om det eftersom jag alltid gillat smala men aldrig skrivit eller pratat om det typ så kul att kunna blogga lite :P



/// hursomhelst Think Thin tjejer!

2010-01-08 @ 11:39:52
URL: http://alexanderpro.bloggplatsen.se/
Postat av: Nicole

Jag har inte bara en sån i min klass, min bästa vän är sån.. Vi kom faktist överens om att sträva efter perfektion tillsammans, men hon pratar, väldigt mycket & fejkar allt. Vilket får mig att tvivla på om vi delar ideal? Det känns dessutom som hon sviker mig & inte tar mig på allvar..

2010-03-01 @ 00:46:10
Postat av: Anonym

hej alla

Se till att ni blir friska och få må bra livet är tillräckligt komplicerat ändå.Känner medlidande med alla där ute. När jag car ung ville jag typ intee heller äta utan försvinna dels pga av en fruktans värd jobbig depression se upp för det för det går oftast liksom hand ihand. Vill vara anonym. Men sköt om er allthopa och det är inte 90 talet nu det har blivit så mycket bättree med vård och allt även om maninte tror att någon förstår så gör dom det det är deras arbete. KRAM

2010-03-01 @ 17:33:11
Postat av: alexanderpro

Nicole jag känner igen det där, så jävla mycket snack och så mycket verkstad. Denna är en vecka gammal, obetydligt från vem men klassikerN: Åh så skönt att börja gymma igen, så ba jaha vilket gym går du på? - eh, alltså har precis handlat mina gymkläder och så idag men...hm får se om det ska bli sats eller flex, ska tänka på saken. ASSÅ VADÅ SKÖNT ATT BÖRJA, idioten har fan inte ens gymkortet ännu! Fan vad jag blev lack när jag hörde det men garvade ändå inombords haha därför gå din egen väg och skit i andra som stannar där de är och bara sitter och snackar, GÖR någonting åt saken...lev drömmen och inte prata om den! Din vän vill bara ha din uppmärksamhet, men om du lägger den tiden på dig själv så får du se frasteg, ist för en antagligen normalviktig person som pratar om att leva ett sundt liv, varför nöja sig med något mellanting? / Skin 4 the win

2010-03-21 @ 05:32:41
URL: http://alexanderpro.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Läs min blogg och ge mig alla tips du har <3

2010-05-31 @ 13:09:32
URL: http://charlottaslife.blogg.se/
Postat av: Jassie

I min klass finns det 2 sånna flickor. Sånna människor äcklar verkligen en. Fy

2010-07-11 @ 22:47:48
URL: http://jasminawalker.blogg.se/
Postat av: s

http://fhazonandfitnezz.bloggspace.se/

Postat av: Hanna

Jag har själv en ätstörning. Anorexia.'

Om man pratar om vikt att man är fet borde banta & så ahr man ju uppenbarligen en ätstörning..

2011-07-21 @ 20:01:07
URL: http://vittpasvart.webblogg.se/
Postat av: L

Ett ord. UPPMÄRKSAMHET! Det är vad sådana människor söker. Fruktansvärt störande.

2011-12-28 @ 21:22:54
URL: http://blogg.dun.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits