Min bästa vän ätstörningen

Jag har klarat mig från hets länge nu, säkert sex dagar, men ikväll tog det slut. Jag vet inte vad som hände, jag har gått på två promenader idag och när jag kom hem från den andra så var jag lite sugen på något sött. Jag ville bara smaka lite. Men bara smaka lite finns inte i min värld, vad betyder lagom?

Jag ville inte förstöra att det går så bra nu, bara bra mat, ganska mycket, men ändå bra. Så när jag tänkte sockertankar så var jag förlorad. Mest kanske för att jag saknar Mia lite, att få go bananas och bara strunta i hela världen omkring.

En ätstörning är bästa vännen och värsta fienden. Ibland får jag mail från folk som inte förstår hur jag kan hålla på så här år ut och år in, men det är det enda jag känner till. Och det enda jag vill känna till. Men nu har jag bekänt mina synder, jag hetsade och kräktes och nu ska jag inte göra det på.. länge.

Glass är den bästa hetsmaten jag vet


Kommentarer:
Postat av: S

Men du är ju grym som klarade 6 dagar! Det har jag inte klarat på flera herrans år, bara möjligtvis några gånger på behandlingshemmen.

Föressten, har du smakat den nya Ben & Jerry som du har på bilden? Är den god? Funderat några gånger på att köpa den, men det känns ju så onödigt när man ändå kräks upp den.

2009-01-11 @ 22:47:19
Postat av: Elia

Tack! Så glad jag blev :) Det gäller att ta dag för dag tror jag.



Har faktiskt inte provat den, har testat de flesta, men håller mig till de med choklad. Det är dyrt som fan att hetsa på B&J

kram

Postat av: Elia

Förresten provade ditt tips idag med att inte värma grönsakerna innan jag hällde över varma koppen, det fungerade super :)



Btw, vart bor du, ålder?

2009-01-11 @ 23:35:36
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: S

Åh, du gjorde det :D Blir ju så himla gott och väldigt lågkalori.

Jag är 20 år, bor i Göteborg. Nu vet ju jag lite grann om dig, men du vet typ inget om mig och jag vill inte att du ska tro att jag är en wannarexic. Så du ska få lite fact ;)

Jag började banta och hetsäta när jag var 16, 17 fick jag diagnosen anorexi och sedan dess har jag varit på fem behandlingshem/avdelningar. Tvångsinlagd med 12,8 i bmi. Gick upp till normalvikt på det senaste behandlingshemmet som jag var på i nio månader och nu är målet att få ner vikten. Så nu har jag gått ner 11-12kg, men eftersom jag hetsäter mer eller mindre och kräks flera gånger om dagen så går viktnedgången olika bra.

Har du aldrig fått hjälp för din ätstörning? Hur går viktnedgången nu med din nya diet? Samlar du på dig vätska nu när du inte kräks? Du är så duktig som klarar dig så bra ;D

2009-01-15 @ 02:02:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits