Fasta VS Very Low Calori Diet

Nu när jag äter så pass mycket (1000kcal/dag) så känner jag mig så jävla misslyckad när jag läser om de som är inne på sin 6:e fastedag och känner sig så rena. Jag har hållit på med det här i så jäkla många år att jag vet att när jag äter alldeles för lite (typ 200-300kcal/dag) så hamnar min kropp på svält så snabbt. Visst tappar jag vikt i några veckor, men sedan stannar det. Och jag blir arg och äter mindre, men ingenting händer. Om jag gör som jag gör nu så stannar inte förbränningen på samma sätt och förhoppningsvis så går jag ner mer, om än inte lika snabbt.

Vad tror ni? Ät det bättre att fasta, eller äta max 200-300kcal/dag, eller äta mer typ 1000kcal och hålla förbränningen uppe? För mig är det så himla splittrat, jag har alltid kört på nr 1, men den här gången så köra jag på nr 2 (hehe, skoj jag vet ;)) och det känns bra, även om jag inte känner mig lika "ren".



Kommentarer:
Postat av: dd

det är ju så lätt att man hamnar i hets också när man håller sig på 200-300 kcal/dag! Det är bra med 1000, du når ju inte alltid upp till de där 1000 heller :) Puss!

2009-01-22 @ 23:27:22
Postat av: Malin

Att äta 200-något kcal är jättelite. Jag gör som du och äter cirka 1000, fast jag alltid har ätit lite förut alltså under 500kcal. Vi får hoppas att vi gör rätt :)

2009-01-22 @ 23:39:23
Postat av: zeth

Går du ner mycket på att äta som du gör? Jag funderar på att kanske göra likadant, men det känns som att det blir jättemycket mat. Hur mycket har du gått ner på hur lång tid ungefär?

Postat av: Anonym

1000 kcal är också vansinnigt lite, de som genomgått GBP och bara kan äta så lite får medicinera för att inte få skador på inre organ. Men det är bättre än 200 iaf. Du lär må bättre både fysiskt och mentalt med en sån diet.

2009-01-23 @ 15:09:07
Postat av: Elia

Det känns faktiskt helt okej att äta typ 1000 kcal, jag fördelar dem så tidigt på dagen som möjligt så jag kan förbränna allt. Jag skulle tippa på att jag har gått ner 1 kg/veckan i typ 3 veckor. Lite långsamt, men men..



Intressant det där med GBP, de kan juh bara äta några tuggor vad jag har förstått, undra hur många kcal/dag de får i sig..?

2009-01-26 @ 00:28:20
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: Therese

jag kör på fasta 4 dagar/veckan och 1-500 kcal 3 dagar i veckan.

Ungefär som denna veckan:

mån - fasta, tis-mat, ons-fasta, tors-fasta, fre-mat, lör-mat, sön-fasta.

Håller igång förbränningen men jag fortsätter gå ner. Dock går jag oftast upp såfort jag äter... så snacka om jojobantning...

2011-09-23 @ 21:50:39

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits