Nu ska här klagas!

Nu när jag för en gångs skull inte är full på en lördagkväll så sitter jag och tittar  runt på nätet, läser lite bloggar, är invisible på MSN, tittar på saldot på banken (inte en rolig syn) mm. Och rätt vad det är så snubblar jag över några uttryck som jag stör mig så sjukt på, så nu till några i-landsklagomål.


-Folk som säger data om dator. Dator heter det, data är informationen i datorn. Nördigt att störa sig på men det blöder bokstavligt talat från mina ögon när jag ser detta.

-När tjejer säger att de ska till frissan. Det ger mig känslan av att vi alla bor i Mälarviken och att Mimmi är hela sveriges gemensamma frissa som bleker allas hår och permanentar det a lá -87. Myckt hög rysfaktor, och inte på det mysiga viset. Min granne är en av de som säger frissa, och det vänder sig i min mage varje gång.

-Och när vi ändå är inne på grannar.. Varje gång jag tvättar så är det någon som förstör för mig. Jag vill ha min tvätt perfekt, mitt speciella tvätt- och sköljmedel, min speciella vikning och jag vill inte att någon ska röra mina kläder. Det sistnämnda verkar helt omöjligt i mitt hus. När jag har bokat en tvättid så förväntar jag mig att ingen tvättar på min tid (om jag inte är sen och missar den såklart) men nästan varenda gång så är det någon så antingen börjar tvätta för tidigt eller är försen, men inte nog med det så brukar de (nu rös jag på riktigt) tom röra i mina kläder. Ibland tar de ut mina kläder från torkskåpet (på min tvättid) och lägger mina kläder på en bänk (utan min speciella vikning). Jag vet att det är jättelöjligt av mig att vara så känslig med min rentvätt, men jag vill inte ha deras fingrar på mina fina kläder. Punkt.

Så slutklagat för ett tag iaf. ;)

Kommentarer:
Postat av: M

haha, jag blir också jävligt irriterad, här är det gärna folk som tvättar över på min tid, speciellt utlänningar, också står dom där och ber om ursäkt, men jag vill inte ge dom någon, det är oförlåtligt..



Angående ditt förra inlägg, jag har funderat rätt mycket på sådant och skrev om det för bara någon dag sedan, hurvida det är bra eller inte att ha kontakt med folk med samma problem.

Man identifierar sig ju med sjukdomen och det triggar ju en.. Beror ju iof på om man har bulimi eller ana,

Sen är frågan om man vill bli frisk, och du verkar ju trivas rätt bra med hur du har det.

jag har som börjat gå från bulimi till att inte vilja äta alls,

Nu är det mer som en livsstil..Och jag är också lite på kanten, jag vill ju självklart inte vara sjuk, men nu när det går bra, går ner i vikt, inte är hungrig, så vill jag ju att det ska vara såhär, jag får ju som belöning i form av bekräftelse, både i provhytten (även om jag inte är nöjd så går det åt rätt håll) OCH bekräftelse från andra.



Hmm..nu blev det lite rörigt..haha, var bara det att jag kände igen mig! Kramar M

Postat av: Elia

Bejb, jag vet vad du menar. Tror inte att det är så bra att hela tiden umgås/prata med andra med ED, jag var nog som sjukast då, samtidigt som jag njöt av livet på ett sätt som jag inte gör nu. Jag vet inte om jag trivs med mina problem, snarare att jag inte vet någonting annat, hur är man som frisk liksom?



Läser din blogg med, du är grym :)

2008-09-14 @ 23:10:11
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-14 @ 23:14:46
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits