Nattproblem av rang

Fortfarande vaken. Jag har verkligen försökt att sova nu i flera timmar. Drack mitt beska the, kurade ner mig under täcket och såg lite tv en stund. Sedan puffade jag upp kudden, men den blev för puffig, så jag plattade till den. Då började jag frysa så jag gjorde mig en liten koja, men då blev det för varmt så jag öppnade ett fönster. För kallt. På med täcket, av med täcket. På med tröja. Kurr i magen. Ligg på mage. Ligg på rygg. Ett ben utanför. Kallt. Varmt. Och nu sitter jag här, typ fem timmar senare och ska upp om några stackars timmar..

Kommentarer:
Postat av: S

Som du skrev i ditt tidigare inlägg så kan jag inget annat än hålla med om att man saknar tiderna man aldrig hetsade. Allt gick bra - maten, träningen, skolan.. Sen står man här som en jävla bulimiker.

Men jag minns att efter svältandet blev sömnen som du beskriver här. Man vänder och vrider sig, kallt/varmt, tänker så man inte kan sova.



Får jag fråga.. Jag är bulimiker, men har en låg vikt ändå. Som minst har mitt bmi legat under 13 och högsta bmi't är 20, jag är 20 år. Går du upp i vikt eller går du ner ibland trots att du hetsäter för en hel stor familj?

2008-11-27 @ 23:31:51
Postat av: Anonym

Vad brukar du äta när du hetsar? Finns det nåt du absolut inte äter? Jag t.ex. hetsar aldrig kladdkaka, det är nästan omöjligt för mig att få upp igen. Samma med choklad. Känns som att det lägger sig som en hinna på magsäcken och vägrar hänga med upp. Har du några förslag på lätt-kräkt hetsmat?

Föresten, varför slutade du med low-carb dieten?

/Tipi

2008-12-02 @ 14:35:02
Postat av: Elia

S- Jag går inte ner i vikt när jag hetsar mycket. Jag gjorde det förut, men det är nog för att jag åt för lite och när jag fick i mig lite mer näring så gick jag ner (!). Hetsar jag mycket, blir jag aldrig "platt"..



Tipi- Mycket bra frågor! Jag har, precis som du, svårt för att kräkas choklad. Iaf för choklad som smälter, ni vet , chokladkakor, kexchoklad. Andra typer av choklad, typ kladdkaka (sådan man bakar) kommer upp utan problem. Precis som du säger så känns det som att chokladen hamnar längst ner, smälter och vägrar komma upp igen som om det fastnat i botten av ett oboyglas. Tyvärr så är choklad en av mina största laster.. så det händer att jag hetsar det anyways.



Förslag på hets-mat känns helt fel. Men jag brukar mest hetsa chips med dipp och kopiösa mängder vatten och glass.



Ja varför jag slutade med low-carb? Ehm, jag har helt enkelt inte tålamodet. Sedan är det sjukt dyrt också. Jag åt väldigt strikt och bara proteiner och fett, dvs ingen sallad, frukt och givetvis inga andra typer av kolhydrater. Och så kommenterade alla min mat på jobbet (jävla jobb) ;)



Tack för superbra frågor! :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits