Vad har jag gjort?

Vet ni vad jag har gjort? Jag har varit med honom, ni vet han som inte hörde av sig. Han bor en bra bit ifrån mig och ville inte att jag skulle åka hem igen, han säger att han har fallit för mig. Jag tycker om honom, men det känns som en lång och svår uppförsbacke för att vi skulle kunna vara tillsammans. Töntigt som fan och helt olikt mig att känna så.

Annars har jag ätit och kräkts. Det är ganska lätt att ta till hetsätandet och kräkandet när det uppstår en jobbig situation. Jag hade inte kräkts på kanske fem hela dagar men så åt jag lite lite spagetti och sås och tappade kontrollen.

Jag hörde några prata om sanningens ögonblick, om Stina som jag hade berättat om. Jag tycker synd om henne för att fenomenet ätstörningar inte har ett underhållningsvärde som exempelvis sex eller otrohet. Medan en kille tyckte att det var bra att det kom ut, att hon var tvungen att berätta sanningen. Just att komma ut med en sådan sanning för hela sverige har jag svårt att motivera.. men så är jag inne i skiten också.

Kommentarer:
Postat av: Chex

Jag skulle faktiskt inte ha några problem med att komma ut med min ÄS.
Visserligen har jag redan gjort det och de flesta runt omkring mig vet om det och jag pratar öppet om det, över allt förutom på jobbet.
Jag har haft det i 7 år och det har blivit en del utav mig och jag orkar inte gömma den stora delen av mitt liv längre. Om alla vet om det så slipper man ljuga och slingra sig och man kan prata om det, det är rätt skönt, så länge man pratar om det enligt mina villkor.
Haha.

2008-05-09 @ 07:44:10
Postat av: h-a

Börja med kognitiv terapi. Tanke - Känsla - Handling. När jag hetsar ibland är det för att jag redan "tänkt tanken" och känner mig redan DÅ smutsig. Lika bra att köra på... MEN : Tanken är inge farlig. Man får tänka hur mkt man vill, så länge man inte gör det till en handling! Kämpa på, försök ge upp kräkandet och ät på bestämda tidpunkter, ett lagom mål mat. Låter sjukt svårt, det förstår jag...

Postat av: Elia

h-a
jag förstår vad du menar, men det är sällan jag hetsar bara för att jag har "tänkt tanken", utan mer för att sugt tar över och jag tar något litet, som blir mer och mer.. men smart juh :)

2008-05-13 @ 13:04:15
URL: http://elia.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits