Anorexia / Bulimi

Anorexia
[X] du känner dig svag
[X] du hatar din kropp
[X] du har svält dig själv
[ ] du har dåligt självförtroende
[ ] du använder laxeringsmedel (inte längre)
[X] du tycker att du behöver vara smalare
[X] folk säger alltid att du är smal, men du håller inte med
[X] du skadar dig själv
[X] folk har sagt att du är för smal (inte på ett tag nu)
[X] du fryser väldigt lätt

Anorexia 8/10




Bulimi
[X] du har spytt upp allting som du har ätit
[X] du har spytt trots att du inte mått illa
[ ] du har ingen kontroll över hur mycket du äter (periodvis)
[ ] du använder laxeringsmedel (inte längre)
[X] du äter snabbt
[ ] du har tränat så mycket så mycket tills du svimmat
[ ] du säger alltid att du är tjock när andra säger att du inte är det (säger det inte, men tänker såklart)

Bulimi 3/7



Hur gick det för er?



Kommentarer:
Postat av: karin

jag har följt din blogg ett tag och skulle ju säga att du har BULIMI. Trots att du inte fller alla kriterierna så fyller du dem bättre än anorexi

2008-05-29 @ 09:04:44
Postat av: ems

Himla skit... vill hellre ha anorexi än bulemi men så är inte fallet... typiskt..

2008-05-29 @ 10:51:18
Postat av: katarina

hejsan!

att du skriver en pro-anorexi blogg fick mig först att bli lite upprörd. men så tänkte jag en gång till

och insåg

att det nog kan vara bra. inte för att jag vill uppmana till den sortens bettende som sjukdomen för med sig, men eftersom det är viktigt att folk som är sjuka får se att de inte är ensamma. den sortens snack har du säkert hört förr. men det tål att upprepas igen.

folk med ätstörningar av alla dess slag mår nog bra av att läsa om andra som sitter i samma båt.

jag har aldrig haft allvarliga ätstörningar, även att jag ibland kan få för mig att tröstäta lite väl mycket, men jag har ganska så stor förståelse för folk som hamnar där. ibland gråter jag också över att jag är ful och tjock. fast jag egentligen är ganska så normalviktig och söt.

jag tycker också att du är en jävligt bra skribent. du borde utveckla ditt skrivande ännu mer och göra något stort utav det!

mvh

katarina

2008-05-29 @ 19:51:02
Postat av: tina

för att gå ned i vikt, måste man ligga på minus angående kcal då? eller? :)

2008-05-29 @ 20:07:11
Postat av: Sandra

de gick inte så bra för mig måste ja nog erkänna.. har dessutom legat på lat sidan o inte tränat som ja ska o gått upp 2 kilo. :@

förstår din ångest, sitter här o känner lika dant.
kämpa tillsammans?
kramar

Postat av: Elia

Karin- Jag har alltid varit mer ana, men sista halvåret har jag på något sätt blivit mia. Men nu är jag äntligen på väg tillbaka.

Katarina- Visst är jag självisk, jag tänker ofta på att "tona" ner det jag skriver så att andra inte ska "ta efter", men å andra sidan är min blogg till för mig. Tack för komplimangen :)

Tina- Njae, så enkelt är det inte. Som kvinna har man ca 1300 kcal i förbränning utan att överhuvudtager röra på sig, + att du rör dig. Så man behöver ca 1800kcal/dag. Äter du mindre än det (endel måste äta mycket mindre, beroende på person) bör du gå ner i vikt. Googla på de eller titta in mina länkar under kategorin "trigger"

2008-05-29 @ 23:15:25
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: Elia

Sandra- Hatar när man går upp :( Vi kämpar på :)

2008-05-29 @ 23:16:30
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: Elia

Sandra- Jo, angående Eph, jag gillar det så jäkla mycket. Mina biverkningar var dock hjärtklappning och humörsvängningar. Jag är också på väg att beställa eph :)

2008-05-29 @ 23:19:53
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: sandra

okey, ah men de har man ju ändå ;) haha.. vart beställer du de från?

2008-05-30 @ 17:41:34
URL: http://roxys.blogg.se
Postat av: Elia

Finns många ställen, googla eller maila mig :)

2008-06-05 @ 11:32:53
URL: http://elia.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits