Gå ner 4-7kg med "supersoppan" på en vecka

image182
Har ni hört talas om "supersoppan", det är en mirakelkur för den som snabbt vill gå ner i vikt. Mellan 4-7kg går man ner under veckans gång lovas det. Det är pga att soppans ingredienser innehåller negativa kalorier (vad man nu vill tro om det). Här är receptet iaf. Jag funderar på att dra igång på söndag.


Supersoppan kallas
the cabbage soup diet och är en länk som ger lite hopp. Tjejer som står bakom gick ner 15 pound (ca 7kg) efter hennes soppvecka och lyckades hålla nere vikten även efter.


Supersoppa 10 liter

6 st stora lökar
1 normalstort kålhuvud
4 morötter
1 purjolök
4 köttbuljongtärningar
2 burk konserverade tomater
2 gröna paprikor
2 påsar löksoppa (pulver)
soya, kryddor efter behag

Skär grönsakerna i bitar. Ta det uppskurna kålhuvudet & lägg i en stor kastrull med vatten, låt det koka tills det börjar bli mjukt. Häll av vattnet & lägg i resten av dom skurna grönsakerna & fyll på med nytt vatten så grönsakerna täcks precis. När grönsakerna nästan är klara så häll i burkarna med tomater & löksopps pulvret & låt detta koka en stund. Tillsätt soyan. Nu är soppan klar. Ät så mycket du vill av soppan, ju mer du äter av soppan desto mer går du ner i vikt.

Dag 1. Olika frukter (ej bananer) melon går bra, och så mycket soppa du vill.
Dag 2. Olika grönsaker ev.kokta, och så mycket soppa du vill.
Dag 3. Olika frukter och grönsaker (ej bananer och potatis), och så mycket soppa du vill.
Dag 4. Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas mjölk, och så soppa.
Dag 5. Ät 6 tomater och c:a 280-340 gr. nötkött. Drick 8 glas vatten under dagens lopp, och så mycket soppa du vill. Dag 6. Ät så mycket nötkött du vill och olika sorters grönsaker, och soppa.
Dag 7. Ät råris och grönsaker så mycket du vill. Drick saft(sockerfria fruktsafter) te eller kaffe hela dagen, och så mycket soppa du vill.

Kommentarer:
Postat av: blommaland

japp, den här funkar - förutsatt att man inte fuskar det minsta. den kräver planering, man blir trött och frusen och orkar inte så mycket under tiden. därför kan det vara smart att ta den över en ledighet. dag fem är tyngst, tycker jag. men som sagt, den funkar stenhårt!

Postat av: blommaland

glömde säga att man definitivt inte går ner mer än ca två kilo - MEN man går inte upp dem igen.

kör veckan, ät sedan vanligt och kör igen. det funkar bara en vecka, kroppen vänjer sig nämligen och man förbränner inte ett skit om man kör en ny dietvecka direkt på den första.

2008-01-22 @ 15:46:52
URL: http://blommaland.blogspot.com/
Postat av: Tuva

Hej. såg att du använder dig av supercaps.. undrar bara om de funkar...? samt vad skillnaden mellan stacker 2, 3 och 4 är...?

2008-01-22 @ 16:35:07
Postat av: Elia

Blommaland- Låter najs. Jag tror nästan inte att den skulle funka på mig för jag har världens knäppaste ämnesomsättning. Men jag ska försöka, coolt att den funkar för dig ändå :)

Tuva- Tja, jag äter inga piller just nu. Men ja, jag har ätit Sc och stacker. Alla piller med ephedra är ruggigt bra, men olagliga numera. Ju högre nummer det är på Stackern desto starkare är de, så först körde jag med stacker 2 och sedan 8.

Supercaps fungerar allra bäst, men allra bäst effekt fick jag av 1 sc och 1 stacker/dag. Hur ska du få tag i dem? Maila mig! [email protected]

2008-01-22 @ 22:44:25
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: Tuva

ja, alltså.. jag e helt lost på sånt här- men jag tänkte köpa från nätet; prylshoppen eller powershopen...

2008-01-23 @ 00:35:03
Postat av: Elia

Prylshoppen har jag köpt ifrån, men de pillrerna är inte så bra :( Jag jobbar på frågan ;)

2008-01-23 @ 12:10:23
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: prickigkorven

är ni helt dumma i huvudet hela bunten, förstår ni inte vad ni håller på med och vilken skev verklighetsuppfattning ni har. Ni är sjuka! Psykolog är att rekommendera...snälla ta till er och gör er själva en tjänst...

2008-01-30 @ 20:14:06
Postat av: Nyfiken

Hej, det är en tid sedan du postade super soppan så jag tänkte fråga om du börjat och om det funkar för dig. Det lockar ju massor att pröva denna miracel kur :D
"Destu mera du äter destu mer går du ner i vikt"
Jätte söt dröm

2008-02-07 @ 16:32:21
Postat av: Mats

Jag testade soppan under en vecka. Gick från 127,5 kg till 120,2 kg. Nästan 7 kg i viktminskning alltså. Och då motionerade jag inte.

Det funkade bra, men det var otroligt enformigt att äta den soppan.

2009-06-13 @ 09:35:26
Postat av: Elizabeth

Du glömde att skriva att man ska dricka minst 8 glas vatten. Och din recept är helt fel. Denna dieten gör man i 14 dagar och sen håller man en diet som heter "stabiliseringsplan" för att lära dig hur du ska äta. Boken heter "Ät rätt- bränn fett".Skriven av en läkare från Australien.

2010-10-19 @ 11:20:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits