Det allra nödvändigaste i matkorgen

Idag var det strålande sol igen och jag tyckte att jag skyndade mig ut i morse, men solen var ändå borta när jag kom ut. Vilken symbolik. Istället så blåste det massor och jag valde att gå en promenad på mitt favoritstråk, mötte minst fyra hurtiga medelålders damer som gick stavgång. Sådan ska jag också bli.

image137Sedan gick jag och handlade, men bara det allra nödvändigaste eftersom hushållskassan är kärv. Så det blev toalettpapper, rågrut och choklad. Kom hem och hade verkligen tänkt att äta något ordentligt och behålla det. Mina planer gick åt skogen och här sitter jag , igen, med ont i halsen.

O ringde mig igår (
gråtkillen), jag stod lutad över toaletten och sprang till telefonen när det ringde, såg att det var han och gick tillbaka till toaletten. Visst, jag kan messa med honom, men jag vill inte prata med honom. Jag tycker inte om sättet han pratar på.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits