Det kom ett mail

Jag fick ett mail.


Hej Elia
Ville bara säga att du har en bra blogg, alltid intressant att läsa. Jag själv har ätstörningar jag med, bulimi. Ibland hatar jag det, ibland älskar jag det, fast jag orkar inte med det riktigt. Jag har varit sjuk länge och jag tror aldrig att jag kommer att bli frisk.Tänkte fråga dig om du har tänkt på det här med att blir frisk, vad vill du? Vilka behandlingsmetoder tror du på? Till sist, har du något tips på vad man kan äta när man måste, om man ex äter med familjen och inte kan kräkas efteråt.

Kramar från Eveline


Hej Eveline

Tack så mycket, jag försöker så gott jag kan ;) Jag tycker alltid att det är lika tungt att läsa era ord när jag förstår hur många som mår så dåligt. Jag vet precis vad du menar med att du hatar det och älskar det på samma gång. Jag har så många gånger frågat mig, vad är jag utan mina ätstörningar? Jag tror att alla kan bli friska, men att det måste komma inifrån och jag är inte där än.

Jag tror att det finns de som har haft det jättejobbigt med en enorm kamp inombords där det helt enkelt fattas något och jag tror att det är svårare att bli frisk då än om man har "en släng av anorexia". Jag vet faktiskt inte vad jag vill. Jag tror inte att det där med "frisk" är något för mig, men jag vill att alla andra aldrig ska ge upp hoppet. Det där med behandlingsmetoder är så jäkla svårt, spontant tror jag att KBT (kognetiv beteendeterapi, googla på det) passar de allra flesta, men så finns det de som kanske någon annan behandlingsmetod fungerar bättre på. Mando verkar bra, men skulle inte passa mig.

Tillslut till den lättaste frågan. Ät av salladen, råkosten och köttet,  och kom med bra undanflykter som du har övat in innan så att det inte blir så att du stammar fram att du kanske.. ehm.. åt.. mycket innan.

Kram Elia

Något någon annan undrar över, maila mig: [email protected]

Kommentarer:
Postat av: en anorektiker och bullemiker

Jag vet att det är helt individuellt, men "en släng av anorexia" är också mer psykiskt än fysiskt och övergår ofta i bulimi.. insidan på båda dessa sjukdommar är ofta desamma.

2008-12-18 @ 12:50:59
Postat av: Elia

Absolut, men "en släng" är oftast lättare att friskna till ifrån. Det säger juh iof sig själv, man har inte varit sjuk så länge och därmed har inte hunnit rota sjukdomen på samma sätt.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits