Vem fan kan lyfta mig?


Jag är så less på mina sömnproblem. Oftast har jag svårt att somna, om jag somnar tidigt så sover jag oroligt, vaknar flera gånger osv. Oftast är det svårast med själva somna-in-delen, jag försöker lura mig själv till att somna, som ikväll. Jag hade ätit alldeles för mycket sallad och keso till middag och så la jag mig för att titta på Du är vad du äter, sedan ser jag något annat och tänker "jag ska bara blunda lite". Jag somnar, men vaknar nu och kan inte somna om. Suck.

Vad tyckte ni om
Du är vad du äter? Jag kände mig så slående lik tjejen när hon säger att hon tycker att det är jättejobbigt när någon ska lyfta henne "vem fan kan lyfta mig". Så känner jag också. Jag hatar verkligen när killkompisar/dejter/mansfolk (haha, mansfolk?) vill lyfta mig. Varför? Jag blir så arg och äcklad, vill inte att de ska ta i mig, lyfta mitt fläsk, känna min enorma tyngd, och värst av allt- tycka att jag är tung. Vem fan kan lyfta mig?

Ni vet i början av varje program då Anna Skipper går igenom kylen och alltid säger något i stil med "om du fortsätter att äta fet äcklig korv så kommer du också se ut som en korv, du är fet nog som du är". Det gör alltid så ont i mig när hon säger så, för jag vet, att hade hon sagt det till mig så hade jag börjat storgråta. Men tjejen och/eller killen ser alltid så skyldig ut och småler, fast det är klart, vad ska de annars göra när hon häcklar dem i tv?

Kommentarer:
Postat av: zeth

Jag tycker att det är roligt fast jag hatar egentligen Anna Skipper, hon är sjukt störig. Sen tror jag inte riktigt man kan ta till sig så mycket av det hon säger, men lite småtips får man ju alltid och det är ju kul.



Hatar också när folk ska lyfta än, eller när killar propsar på att man ska sitta i deras knän.

Postat av: sofia

anna skipper är en bitch.. man känner lite hat/kärlek till henne.



sömntips: låter skit konstigt, men om du ligger och funderar på saker och inte kan somna pga det, tänk såhär: "jag har redan tänkt klart på det här" eller "jag tänker färdigt på det här imorgon istället(jag kan inte göra något åt det nu iaf)". Får man bara bort den inre dialogen i huvudet och bara slappnar av så brukar man kunna somna.



hoppas det hjälper! :)





ps. du får absolut inte öppna ögonen igen om du stängt av den inre dialogen. Då måste man börja om igen. ds.



2008-12-05 @ 13:45:30
Postat av: Elia

Jag hoppas att Anna Skipper inte är så som hon är i programmet- i verkligheten. Hon är brutalt ärlig och skulle knäcka mitt psyke på två röda.



Tack för sömntipset, verkligen! Förökte bryta tankebanor igår, det gick inte så bra, men ska kämpa på. Fler tips mottages väldigt tacksamt :)

2008-12-09 @ 01:10:37
URL: http://elia.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits