Intervention

Har ni sett programmet Intervention på kanal 5 söndagar 00.50? Det handlar iaf om människor som har någon form av missbruk. Spelmissbruk, alkohol, narkotika och självklart ätstörningar. Man får folja dessa människor i deras vardag och det hela avslutas med att deras nära och kära konfronterar personen och ställer ett dilemma, typ "ta emot hjälp eller så gör vi slut/ får du flytta/ ska vi inte ses mer" osv. Jag brukar bara titta när det handlar om ätstörningar (nämen det menar jag inte ;)). En tjej som var bulimiker spenderade sina dagar med att åka omkring i staden och köpa massa skräpmat, äta allt i bilen och sedan åka hem och laxa. En annan tjej, Kelly har anorexia:


Kommentarer:
Postat av: Jennfier

ELIA, JAG HAR LÄST DIN BLOGG SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ LÄNGE NU!!!

JAG HAR EN ÄTSTÖRNING, NÄMLIGEN BULUMI, JAG KAN INTE KONTROLLERA????????????????????

SNÄLLA HJÄLP MIG, GE TIPS OCH SÅNT!!

2008-12-08 @ 21:57:39
Postat av: Elia

Svårt att svara på en sådan här kommentar, men jag gör det ändå. Mitt enda tips som jag kan tänka på är att läsa Tant Malins blogg http://tretusenggr.blogg.se/index.html



Vare sig man vill bli frisk eller inte så är den bra.

2008-12-09 @ 01:06:15
URL: http://elia.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits