Känner mig äcklig, tom och ensam..

Känner mig deppig. Vaknade upp på kungsholmen tillsammans med fyra andra figurer, varav en av dem var Red. Resten var hennes kompis och hans kompisar. Jag somnade sött och oskyldigt så fort jag la mig ner men Red hade tydligen hånglat loss. Vi fick väldigt mycket uppmärksamhet igår, ja nästan mer än vanligt.. Men nu känner jag mig så tom, äcklig och ensam, som alltid på söndagar efter utgång.

Lyssnar på "Vaken" på P4. Jag älskar radio. Förut lyssnade jag alltid på Vaken och Rix morgonzoo. Men det är lite svårt att kombinera de två om man ska ha ett normalt liv med skola och jobb.

Idag kallas jag för deppjäntan
Vad gjorde du igår vid den här tiden? Var ute på stureplan med ett glas skumpa i handen, dansade och pratade.
En låt som beskriver dig just nu? Snow partol, Chasing cars. Depp, kärlekskrank och lite mer depp.

Tänk om alla mina kompisar och vänner visste det här om mig, hur jag känner och vilken dysterkvist jag egentligen är.. Vilken musik jag spelar när ingen hör.. Vad jag tänker.. ingen skulle tycka om mig.

Kommentarer:
Postat av: Maria Vuitton

Varför går du ut om du känner så efter att ha gjort det... gör istället något som får dig att må riktigt bra efter... och om dina vänner inte vet hur du känner, då är de ju inte dina riktiga vänner. Kan inte tänka mig att vara deppig utan att mina vänner skulle veta om det... var inte rädd för att vara mer av dig själv!

Postat av: Elia

Så tänker jag också hela veckan fram till fredag, sedan blir mina bekräftelsebehov för påträngande. Sedan är det ganska skönt att dricka och slippa tänka som jag gör för en stund.. Mina tankar är nog något som jag alltid kommer att ha kvar, som Joyce Carol Oates sa, "jag vill inte besvära mina nära med mina tankar, varför ska jag utsätta dem för det?"

2007-09-24 @ 01:27:52
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: Maria Vuitton

Men man kan ju hitta bekräftelse på andra sätt. Visst att dricka känns ju bra för en stund, men oftast om man har mycket ångest så kan det förvärras av alkohol. Men gör inte saker du får ångest av, det mår ju bara du sämre av. Det där citatet är bara hennes tycke.. Jag och mina vänner tar oss alltid igenom allt tillsammans. Jag kanske en dag tynger de med mina sorger, men sen vet de att de kan göra samma sak. Man ska ju finnas där för varandra. Men jag förstår om du inte känner att du kan.. för många människor vill ju inte ens bästa. Ta till vara på livet. Gör inte saker som får dig att må dåligt.

2007-09-24 @ 01:51:07
Postat av: Elia

Men allt beror juh på hur man ser på saker och ting, exempelvis kan man tycka att det är egoistiskt att lasta över negativ energi på andra. Medan andra ser det som en självklarhet. Dessutom kommer det alltid finnas saker som man inte kan tala med ex vänner om.. saker någon berättat i förtroende, pojkvännen och framför allt mat och ED

2007-09-24 @ 23:05:16
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: Maria Vuitton

Jo men det är klart.. tyckte det lät som att dina vänner kanske inte visat dig att du KAN öppna dig för de och att de alltid är på din sida. Men jag hoppas det ordnar sig med allt! Varför är du så besatt av att räkna kcal.. mitt frågetecken har hoppat av från laptopen:)

2007-09-25 @ 02:08:32
Postat av: Elia

Jorå, mina vänner som jag haft länge kan jag prata om mycket med, men jag vill egentligen inte ha hjälp, då hade jag pratat med min mamma.
Räkna kcal är bra och skoj ;)

2007-09-25 @ 22:01:59
URL: http://elia.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits