Det är JAG som läser din blogg!

När jag har lite att göra brukar jag (om jag har nämnt ibland) nätspinka. Hoppar in och ut ur olika bloggar just nu. Så om ni brukar undra vilka som egentligen läser just er blogg, så har ni svaret här. Jag spinkar. När jag har superlite att göra brukar jag roa mig med att utifrån hur personen skriver gissa på ålder, superkul är det inte men ett helt okej tidsfördriv kl två en måndag natt. När det står något i stil med;

"Åh, jag e så trött. Skolan suger, mamma suger och jag har typ håriga ben" så skrattar jag lite rått (men absolut inte elakt) och kommer ihåg mina jobbiga problem på den gamla goda tiden. Inget förändras. Fast givetvis använde jag inte det språket när jag var yngre, jag har respekt för min mamma. Mycket.

Mest förvirrad blir jag av alla dessa lite äldre 40+ kvinnor som skriver som en 15-åring, tar hål i naveln och bloggar om familjen. Vad hände med integriteten? Vi 80-talister har ingen, men alla andra generationer, någon? Råkade snubbla in på en sådan sida tidigare idag. Det gav mig ingenting, personen i fråga skrev ordagrant vad hon gjorde varje dag. I stil med;

"Ja,så gick jag upp, klädde på mig och åt frukost. Vi åt fil med frostisflingor och drack varm Oboy till. Sedan gick jag ut till bilen för att åka till jobbet, kom dit vid 7-tiden och började jobba."  Vad ger det? Ingenting. Är det intressant? Nej. En rolig berättelse? Nej. Ens värt att läsa? Nej.

Fast å andra sidan, hur kul är det att läsa en mysko liten ED-flickas blogg som bara pratar om mat. Humpf!

Kommentarer:
Postat av: Lina

jag nätspinkade din blogg nu :)

Postat av: sandra

rätt intressant tycker jag

2007-09-18 @ 10:54:52
URL: http://frokenudd.blogg.se
Postat av: Elia

Wie, *doing the happy dance* ;)

2007-09-18 @ 19:49:41
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: Plupp

Jag tycker det är extremt intressant att lusläsa din blogg, damen. Kram / P

2008-06-03 @ 20:44:28
URL: http://www.metrobloggen.se/plupp

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits