Nu ska jag fasta

I natt så sprang jag, jag sprang och sprang i en skog. Vad kan det betyda? Innan jag somnade i natt så bestämde jag mig för att idag börjar mitt nya liv. Mitt nya liv inleds med en fasta. Jag har aldrig fastat förut, iaf inte bara intagit dricka (som jag anser vara fasta). Hittade en sida, Hälsosidorna, som nästan verkade lite pro-ana-aktig med citat som:

"Fasta vitaliserar din kropp", "Vi kan överleva flera månader utan tillförsel av näring i form av fast föda (mat). Kroppens egna energidepåer gör detta möjligt" och den kanske mest kontroversiella "Tänk på! den som har svårast att klara av en fasta har som oftast störst behov av fastan"

Så idag inleds fastan, sitter här med en kopp kamomillthe och under dagen kommer jag bara att dricka the, juice och vatten. Jag vet att det är jäkligt hårt och jag tror faktiskt inte att jag kommer att klara det (positiv inställning är viktigt ;)). Hade tänkt att köra "fastan" i en vecka, min mamma kommer nämligen till Stockholm nästa onsdag. Kommer dock ha ett uppehåll på fredag kväll, för jag har redan lovat.. De säger att dag 2-4 är värst, men sedan går hungern som över. Jag tror att jag kanske klarar idag och halva dagen imorgon sedan kommer jag att vräka. Vi får se hur det går. Jag ska hålla i minnet att det är först och främst ett sätt att rensa kroppen, men de menar även på att man går ner 0,4-0,5kg/dag! Gomorrn!

Kommentarer:
Postat av: C

Jag har också svårt med att fasta, en dag klarade jag dock två hela dagar, och en halv, och jag hade faktiskt gått ner 2 kilo! Som jag visserligen gick upp igen då..men det är sant att det blir lättare. Det är bra för att rena kroppen och sen känner man inte att man vill äta när man slutat heller, vilket är bra.

2007-11-16 @ 19:22:05
Postat av: Elia

2kg på 2½ dag är juh rena drömmen! Bra jobbat, ska försöka igen snart och se om det går lite bättre :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits