Fast barnen i Afrika svälter

Nä, det blev ingen tidig promenad. Jag åt istället, nyttig kyckling och äggvita (ca 80 kcal). Nu ska jag iväg till skolan och fixa de som fixas skall. Förmodligen ska jag väl försöka köpa lite julklappar också, bäst att föra över pengar. Undra om det är kallt ute, för jag har kort kjol idag. Ska ta på mig knästrumpor också så glappar inte stövlarna så mycket.

Min mamma var underbar igår, som alltid, även om det har känts som att jag har varit osynlig ett tag. "När du kommer hem över jul så får du umgås med dina riktiga kompisar som saknar dig" sa hon, "ingen saknar mig" sa jag och drunknade i patetisk självömkan. "Men Elia nu får du ge dig.." och så rabblade hon alla som saknade mig som hon hade träffat och så.. Ibland måste man få vara sådär nördig och tycka så synd om sig själv fastän man vet att barn svälter i Sierra Leone.

Kommentarer:
Postat av: Nuffe

Berätta för din mamma, hon kommer att förstå iallafall.

2007-11-30 @ 10:37:10
Postat av: Elia

Hon kommer nog inte att förstå.. även om hon hjälper och förstår andra problem så är ätstörningar inte hennes område. Jag kommer inte att berätta, men den dagen jag vill ha hjälp så kommer jag inte att välja att berätta för henne först, känns som att hon skulle bli alldeles för besviken..


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits