En mat-drömdag!

Enligt the revolution lifestyle så ska jag äta 1794 kcal/dag för att hålla min vikt, men vill jag gå ner så ges ett förslag på kcal-intag:

Frukost: 345 kcal
Snack 1: 115kcal
Lunch: 345 kcal
Snack 2: 115 kcal
Middag: 345 kcal
Snack 3: 115 kcal
_____________
Summa: 1380 kcal

Det betyder att jag ska äta 1380 kcal/dag för att stabilt gå ner i vikt och då skulle jag kunna äta detta under en dag:

Frukost: Omelett på 2 ägg och 3 rågrut. (ca 350 kcal)
Snack 1: En naturdiet-bar. (ca 100 kcal)
Lunch: En portion fiskgratäng med dillsås (Findus) och ett kaiser-päron. (ca 350 kcal)
Snack 2: En banan. (ca 100 kcal)
Middag: 1 kycklingfilé, 1 portion ris och lite grönsaker. (ca 350 kcal) 
Snack 3: En satsumas, ett äpple och 3 plommon. (ca 120 kcal)

Alla siffror är tagna ur huvudet (dvs kan diffa lite från verkligheten) och skulle vara en drömdag matmässigt. Tänk vad mycket mat!


Kommentarer:
Postat av: sofia

jag tror du skulle gå ner snabbare för då skulle inte din kropp svälta. nu tar den ju in varenda lilla kalori! bara ett tips

2007-11-06 @ 11:32:15
Postat av: Elia

Det tror inte jag, för när jag försöker äta normalt så går jag upp i vikt.. Typ som det givna matschemat..


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits