Banta eller hålla igen?

Nu har jag fått svart på vitt att jag är tjock. Kommenterade tidigare idag ett inlägg om att jag tror att min mamma kan ana mina ED, men att hon inte vet omfattningen. Jag tror nästan att jag tar tillbaka det. För jag pratade nyss med min mamma och jag sa, mest för att göra henne glad eftersom hon inte tro att jag äter, "vi har ätit massor av godis i helgen". Och mamma som alltid brukar säga något i stil med "äh men det var väl inte så farlgt" sa nu "jamen du får väl hålla igen lite fram till jul". "Va"?! sa jag "tycker du att jag ska banta""Nä inte banta, men det är väl stor skillnad på att hålla igen och banta"? Men det var försent, jag är fet och till och med min mamma tycker det.. Jag börjar nästan grina, men bara nästan..

S tycker att jag överdriver, "hon menar juh inte att du ska banta, du är jättesmal, men hon har inte har sett dig på länge"? Men vad är det för skillnad på att banta och hålla igen? Ingen!

Kommentarer:
Postat av: Sandra

kan no ghålla me don att de va en lite dum kommentar att fälla. fast om hon int esett dig på länge =( iofs är int egodis bra för kroppen, även om man e smal så e de konstgjorda saker.

Postat av: Vingklippt

Jag tänkte skriva tillbaka att mammor vet nog mer än man tror. Men har hon sagt något sådant, kan hon knappast vara medveten om dina problem. Det är bara min sambo som vet om mina. Men han vet definitivt om vad konsekvenserna av en sådan kommentar skulle bli. FASTA! Våran julafton blev sådär efter att han kallade sin syster för tjockis (hon vägde ett kilo mindre än mej).
Jag tycker väldigt synd om dej, som har behövt höra något sådant från din egen mamma. Även om jag inte känner dej är jag övertygad om att du inte är tjock. Inte med ditt kcal-intag.

2007-11-06 @ 02:35:13
Postat av: Elia

Sandra- ja, det var en ganska så dum kommentar, hon brukar aldrig säga sådant. Hon brukar mera fråga om jag äter ordentligt osv.. Godis är himmel och helvete :(

Vingklippt- Vilken katastrof, men det är just kommentarer som är menade som skoj och som folk inte tänker på att de säger som tar hårdast. Som din sambo, "tjockis" säger folk idag på skoj, jag ser inte det roliga i det och jag skulle dö om någon sa det. Jag förstår inte alls hur mamma kunde säga så, vi är jättenära och jag trodde att hon nästan nästan visste om mina ED. Hon kanske inte tänkte sig för, för hon själv försöker ofta "hålla igen"..

2007-11-06 @ 12:26:37
URL: http://elia.blogg.se/
Postat av: Aiko

Låter inte så trevligt :( Jag vät hur det är. Min mamma säger rakt ut att jag lägger på mig allt för mycket >.

2008-02-07 @ 20:46:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits