Pro-anaböcker

Efter förfrågan så listar jag bra skönlitterära pro-anaböcker (eller bra och bra, handlar om ana och så har jag läst dem, vissa är allt annat än mästervärk):

I himlen får jag äta
DAHLBERG, Camilla

Sindy
SCHEEN, Kjersti

Nej tack, jag åt nyss!
BRUNDIN, Anna-Lena

Leva av luft
SHUTE, Jenefer

Strandlöpare...sandlöpare...
NILSSON, Johanna

Evelyn Spöke : roman
HEDE, Maria

Bara ett kilo till-
Strömberg - Andersson, Marie

Vissa föddes perfekta och andra som jag
Johansson, Anna

Som en månblomma
Jonsson, Ia

Pappa pralin (gillade inte alls denna)
Jörgensdotter, Anna

Vårfrost
Ehn, Anna

Dessa är de jag kommer på nu, fyller på allteftersom. Bör väl även nämna att det finns miljarder själv-hjälpböcker för de med ED, för de som känner för det.


Kommentarer:
Postat av: E

Du får gärna publicera några titlar över självhjälpsböcker för jag hittar inga.

För övrigt var "I himlen får jag äta" det sämsta jag har läst tror jag ta mig fan. Hittade den här hos dig och läste den igår.

Hejhej.

2007-10-23 @ 19:13:18
Postat av: Elia

Haha, det var så många år sean jag läste den. Visst är det den som hon i början får gå och väga sig hos skolsyster och har inte ätit på flera dagar, hon är tom rädd för vatten?
Självhjälp:
Gilbert, Paul: Hantera din depression : Kognitiva metoder för självhjälp.

Kennerly, Helen: Hantera din ångest och oro : Kognitiva metoder för självhjälp

Ster, Gisela van Der: Mattillåtet : Praktisk vägledning för dig som har en ätstörning

Här är även en länk där du kan hitta massa självhjälpsböcker: http://www.bokus.com/cgi-bin/book_search.cgi?subject_code=MMZD&SORT_ORDER=SO_RANKING_DESC&pt=BIC_MMZD

Postat av: Anonym

jag måste bara tipsa om en bok: de kallade mig ise har jag för mig att den hette. riktigt bra iallfall, handlar om en tjej som får ätstörningar och får se sin dröm försvinna pga det. riktigt bra!

2009-11-23 @ 17:19:12
Postat av: Anonym

jag måste bara tipsa om en bok: de kallade mig ise har jag för mig att den hette. riktigt bra iallfall, handlar om en tjej som får ätstörningar och får se sin dröm försvinna pga det. riktigt bra!

2009-11-23 @ 17:19:28

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits