Dagens första samtal om mat

Jag har inte sovit alls inatt, och har precis gjort mig redo för skolan. J (min kompis) ringde nyss och skulle "väcka mig", hon frågade om jag inte kunde ta med mig någon mat till skolan.

-Ehm, mat? sa jag
-Jomen kan du inte koka lite spagetti eller något?

Jag kan lova att diskussionen de hade om mig igår, angående mat, hade sin inveran på den kommentaren. Förmodligen är det så att de andra frågar om jag har typ ätstörningar osv och att hon försöker ta mig i någon form av försvar och vill att jag ska ta med mig mat till skolan för att bevisa att jag äter. Men spagetti, jag kan inte äta spagetti. Det innehåller sjukt mycket kcal och är dessutom kolhydrater!

-Jag kanske kan ta med mig en macka, sa jag.

Nu ska jag fixa en macka och ett äpple, men då får jag typ ingen middag sen :(

Kommentarer:
Postat av: nea

Ja för mackor är det ju inga kolhyderater i...haha
käka nåt nyttigt istället för bröd hela tiden, du som har sån koll.

2007-01-23 @ 12:08:54
Postat av: Elia

Det är juh väldans skillnad på mackor och mackor. Mina som jag äter är gjorda på surdeg, de innehåller mycket fibrer och dessutom ett energivärde liknande knäckebröd. De är dessutom utsedda till "bästa val" av tidningen topp hälsa, du menar att jag ska hitta något nyttigare bröd som innehåler färre kcal? Det finns inte-tro mig. Förresten, anser du inte att det är dubbelmoral att först sympatisera och sedan häckla?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits