Snöbus med mys!

Känns bra idag, fick frågan "har du gått ner i vikt på sistone?" ,  va jag? Fick bra på två av mina tentor, varav den ena kuggade 65% av klassen, jag satte 12/15. Mycket bättre än förväntat! Den andra tentan är jag inte lika nöjd med, jag trodde att jag spikade den, men det gjorde jag inte.. fick toppbetyget iaf.

Har haft en bra matdag idag. Bara väntar på att trilla dit, vilken dag som helst. Nooooo! Har ätit ca 400 kcal och förbrännt 450, då är det godkänt. Prommade i snöstormen, men det blev bara 1½ h, kallt, snöigt och ruggigt, huvva! Fast jag måste erkänna att det är väldigt hög mysfaktor på snö, jag sitter juh här, har druckit the, har 21 tända ljus omkring mig och en varm laptop i knät, kortfattat: mys!

Jag borde som vanligt gå och lägga mig, jag ska upp om.. ehm fem timmar. Vad ska jag ha på mig i morgon? Jag måste köpa ett par vinterskor, såg ett par för ca 550:- (40 GBP) som var sjukt snygga, men de såg inte så varma ut.. dessutom är en ev londonresa på G, sen ska det köpas julklappar. Studentlivet är ett begränsat liv, suck. 

Kommentarer:
Postat av: Anna

äntligen skriver du igen!:)
du ska veta att jag är jätteavudnsjuk på att du äter så lite!
skriver själv matlistor och liknande hela tiden.
men har du några bra tips på hur man kan gå ner i vikt väldigt väldigt snabbt?

2006-11-04 @ 12:27:30
Postat av: Niclas

När du räknar kalorier och kaloriförbrukning, räknar du in ditt basala behov på ~1800 kcal per dag? För äter du 500 kcal per dag kommer du att vara så tunn att killar inte vill ta i dig ens med en tång tillslut. Vad är ditt mål? Och vad gör du när du uppnåt det? Ifrågasätter du ditt eget beteende? Skulle du kunna leva helt utan speglar eller våg i flera veckor, om inte, varför?

Jag led ett tag av ätstörningar och var helt manisk i min jakt på kalorier tills jag la märke till att jag mådde sämre av den kontroll på vardagen jag la över mig. Jag slängde min våg samt alla speglar utom badrumsspegeln där jag bara kan se mitt eget ansikte. Hörde för någon dag sedan att jag hade väldigt snygg kropp... vägde mig en timme efter och såg att jag gått upp 12kg sedan jag sist vägt mig för 8 månader sedan. För första gången var jag glad av att gå upp i vikt.

Finns det något som skulle kunna få dig att må bra av att gå upp i vikt?

2006-12-04 @ 18:37:17
Postat av: Julia

"...så tunn att killar inte vill ta i dig ens med en tång tillslut." Det kanske inte är det största problemet?

Postat av: elin

Ja, precis som Anna undrar jag om inte du har några viktminsknings tips! SNÄLLA SNÄLLA!

2007-01-07 @ 14:23:55
Postat av: Elia

Niclas- ehm, menar inte att vara oartig eller så, men jag gör juh som jag vill!

Shit, viktminskningstips, jag har en massa. Egentligen så finns det juh ingen genväg, man kan juh inte äta mindre än ingenting. Men jag kan väl tänka på saken och återkomma?

2007-01-15 @ 18:49:32
URL: http://elia.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits