"Vad smal du har blivit"

Är helt slut i kroppen idag. Längtar efter sömn, riktig djup sömn som jag typ aldrig får. Ikväll blev det pasta och glass, kräktes och efteråt sved det på handen av syran från magen. Så hela min högra hand blev helt röd och irriterad.. så nu ser den ut som en 90-årings.

Idag träffade jag dessutom en gammal kompis, när han såg mig så tyckte han att jag hade gått ner i vikt. Det var så oväntat att dels träffa honom och dels att han skulle kommentera min vikt, så jag sa bara "nej". "Jo" sa han och så var det slutdiskuterat. Han vann liksom :)

Det är jobbigt att bli konfronterad angående sin vikt, kan man bara neka? Tydligen inte. Men vadfan säger man?


Kommentarer:
Postat av: litemer

Sånt där är så frusterande, för hur ska man tackla det? jag kör olika:

- nej det har jag inte, ge dig.

- haha, jasså? det kanske jag har...

- Ställde mig faktiskt på vägen igår, -1 kg, har det väl stressig nu..



ingen går på det dock :/

Postat av: slimme

De e svårt att tackla en sån fråga, men är det inte underbart på samma gång? Det är nån som ser ens hårda arbete, och man känner sig lite smalare för ett ögonblick.

2010-01-28 @ 13:07:05
Postat av: ejje

Fy vad härligt att få höra nåt sånt(: Jag brukar svara "Har jag? Det har jag inte märkt"

2010-01-29 @ 20:51:57
URL: http://fenixsmart.blogg.se/
Postat av: Isa

Jag brukar låtsas vara omedveten om det: "Åh, jasså tytcker du det? Nja... Jag tror nog knappast att jag gått ner i vikt."



Svårt att ta såna kommentarer... I sommras stötte jag på en gammal klasskompis från högstadiet då jag var utomlands. Han sa att "Jag fått en så snygg kurvig, nu när jag växt upp". Öhm, ja jag vet att det var menat som en komplimang men under högstadiet var jag ganska sjuk och vägde inte mycket. Dessutom var det 6 år sedan. Klart jag gått upp i vikt, jag är inte 15-16 längre?! Åter igen, jag vet att det var en komplimang men han fick nästan en smäll... :)

2010-01-30 @ 15:08:13
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits