Det här med pro ana

Jag ser inte min blogg som en pro-ana-blogg egentligen. Motsägelsefullt kanske, men det är inte så att jag vill eller tycker att hela världen ska vara små skinny bitches, bara jag och de som vill. Jag tycker att många tjejer som har lite mer fett på kroppen ofta är jättefina, men det är liksom inte my cup of tea.

Innan pro-ana-fenomenet dök upp på nätet (ja jag är så gammal att det fanns ett liv innan internet) så fungerade annat som thinspo och triggers. Jag läste massor av böcker om ätstörningar, tjejtidningar och reklam. Tittade i kokböcker, strök med handen över bilderna och drömde om mat. Tränade som en galning och bastade så jag skulle väga mindre. Det fanns ett liv innan pro-ana-rörelsen och det är inte pro-ana som är anledningen till att det har blivit så här. Att förbjuda allt som har med "pro ana" att göra känns så föråldrat.. Jag tycker inte att det är speciellt stor skillnad mellan bantningsbloggar och min.

Ska vi förbjuda allt som inte är politiskt korrekt på internet? Pro ana, flashback, nätapotek, forum, porr, sexcommunitys, fjortisbloggar, naket, mobbningstv (typ idol), sponsrade bloggare.. osv. Det finns en fri vilja, ta inte ifrån individens ansvar.

Aja, det här var inte meningen som ett allvarligt inlägg, råkade bara läsa någon blogg som tyckte att alla pro ana-bloggar skulle stängas ner. Och jag tror att andra ser mig som en pro ana-blogg, eller?

Något lite roligare iaf. Natalia Vodianova är en av mina favoritmodeller. Se och njut!



Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer:
Postat av: nans

Jag anser inte att din blogg är pro-ana, men det är klart att den är en trigger.

2010-02-18 @ 20:54:10
Postat av: ...

Fast Pro-ana är ju mest som ett stöd för folk med ätstörningar. Personen med en pro-ana blogg behöver inte gilla sina ätvanor eller vilja pracka på andra dem.

2011-05-30 @ 19:30:42
Postat av: Anonym

Pro ana är SJUKT

Ni som har ästörningar tror det hjälper och stöder är helt sjuka i huvudet

2011-07-19 @ 21:38:43

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits