Det kom ett mail


Hej. Jag vet inte hur jag ska börja egentligen. Jag är så glad att jag hittade din blogg för jag känner igen mig så mycket. Jag bor tillsammans med min pojkvän men vårat förhållande är inte alls speciellt bra. Han tycker att jag ljuger för honom och det gör jag, mina lögner kommer automatiskt för att jag har ljugit om mina ätstörningar så länge. Han vet om att jag har problem med att äta ibland, men killar fattar inte sånt, han säger bara att jag ska äta. Nu är det så att jag har funderat på att flytta ifrån honom, jag skulle behöva bo själv ett tag för jag har alltid bott med någon. Först hemma och sedan med honom. Om jag gör det så kommer alla fatta att det är något fel mellan oss. Min mamma och pappa kommer tro att det är slut för de vet inget om mina problem och de typ älskar honom. Jag kommer inte att ha några vänner för alla som jag känner är hans vänner. Vad tycker du att jag ska göra? /Trollet


Hej Trollet.

Jag tycker att du ska fundera på varför du vill bo själv, är det för att ha tid att fundera, typ lära känna dig själv eller är det för att du ska kunna svälta dig ifred? Det låter som att du bara ser dig själv som "flickvännen", inte som en egen individ, börja göra något för din egen skull, kanske börja en målarkurs eller börja dansa. Skapa en egen omgängeskrets och var rädd om den, för om det någonsin tar slut så är det väldigt skönt att ha stöttande vänner. Kanske har din pojkväns kompisar någon flickvän som du skulle kunna tänka dig "bli kompis med". Dra med henne ut, drick massa drinkar och dansa hela natten lång. Sno henne och låt henne bli din kompis, inte hans eller er. Jag tror inte att dina föräldrar blir besviken eller så på dig, snarare tror jag att de kommer förstå dig om du förklarar varför du villl bo själv. Om du inte känner dig redo att berätta om din ätstörning så säg bara att du vill ta reda på vem du är utan pojkvän.

Ta hand om dig söttrollet!

Har du något på hjärtat? Maila mig: [email protected]

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits