Bekräftelse som drog


Tack för gulliga kommentarer, men det går liksom inte in. Jag vet om att jag ser bra ut och använder det för att få uppmärksamhet, samtidigt som jag har låg självkänsla och behöver bekräftelsen som en drog. Låter det konstigt, tycker jag med. Vadå bra självförtroende och dålig självkänsla, hur kan det gå ihop?

Ni vet när jag går ut, oftast går jag ut för att jag vill att alla ska se mig. Killar som kommer fram, som jag avfärdar men som ger mig en egoboost som skapar en ond spiral av dålig självkänsla som jag försöker kompensera med bekräftelse, men som jag inte bryr mig om och så går det mer nedåt med att ingen ser mig som jag är och killar som försöker och min allt sämre självkänsla. Rörigt.

Vet ni något som egentligen är ganska komiskt? Folk ser mig tydligen som "en glad och rolig tjej". Glad? Vartdå?
Jag som nyligen insett att jag är hardcore bulimiker, det smakar inte gott i munnen, jag är juh pro-ana?

Kommentarer:
Postat av: A

jag vet precis vad du menar. självförtroendet finns där, men självkänslan är död. vet att killar kan tycka jag ser bra ut, tänker samtidigt "vad spelar du för roll när JAG VET att jag alltid kommer att vara världens äckligaste, världens fetaste". och så bekräftelsen... som jag vill ha ända tills jag faktiskt får den... så jävla jobbigt.

ta hand om dig! <3

Postat av: Maria

Att självförtroende och självkänsla krockar är inget märkligt egentligen. Självkänsla handlar om att veta att man är värdefull, värd att älskas - även om man vaknar upp en dag och ser ut som SkallePer. Så länge man inte har den känslan inom sig, finns det risk att man blir bekräftelsenarkoman. Man vill höra att man är snygg, är bra, är omtyckt osv. Och trots att man hör det flera gånger varje dag, så vill man bara ha mer - eftersom självkänslan är trasig.



Självförtroende handlar om att man vet att man är bra på något område. "Jag är snygg, bra på kluriga mattetal, kan göra världens smarrigaste Dry Martini, osv" Har inget med självkänsla att göra... tyvärr...



Men det går att laga en trasig självkänsla. Trust me! I know.

Kram

2008-11-04 @ 13:37:08
URL: http://kreativdialog.blogghotell.se
Postat av: Anonym

jag är exakt likadan när det gäller bekräftelse, jag verkligen lever på det. men du, funderar du inte på att snacka om din ätstörning med någon? :/ du har väl haft det ganska länge och det kan inte vara särskilt skoj att leva med?..

2008-11-09 @ 22:11:00
URL: http://skinnyblondie.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits