En sådandär mittimellan-tjej

Jag har promenadabstinens. Måste ut och gå bort.. samma känsla som jag brukar få om våren och sommaren, jag måste måste bort. Bort från Stockholm, Sverige, mig själv.

Gick och köpte cigg på min närbutik, tjejen i kassan vägrade ens kliva upp från stolen förrän hon hade fått se leg. Sedan skrattade hon. Åt mig. Att jag ser ung ut och är 25 år. Men jag gillar det. Önskar bara att jag hade en kropp som jag kunde få forma med mina egna medel. Karva lite i magen, slipa in bröstkorgen, raspa lårens insida och borra lite där hjärtat sitter.

På midsommardagen presenterade min killkompis mig för sina tjejkompisar. Kjedjerökande esteter som producerar film och har stråhattar. Jag kände mig som ett ufo. Fastän jag är där mittimellan. Mittimellan stureplansklackar och bohemklänningar.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits