Sallad vs McFeast

image152
Jag vet inte om jag har länkat till någon kaloriräknare som räknar förbränning vid olika aktiviteter förut. Och i sådana fall är det verkligen förkastligt ;)

Den här är på svenska och ganska lätt att hitta snabbt i, innehåller dock bara de allra "vanligaste" aktiviteterna.

Den här är på engelska och den bästa som jag känner till! Har verkligen de flesta aktiviteter som finns.

Visste du att ett salladshuvud innehåller 20 kcal och en McFeast-meny (med mellan strips, mellandryck och McFeast-dipp) innehåller 1100 kcal. Om du väger 60 kg så tar det 4 ½ timmar att promenera (10min/km) bort en Mc Feast och 5 minuter att promenera bort ett salladshuvud. Så nästa gång du är sugen på Mc Donalds kika in deras kaloriräknare.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits