Matkorgen avslöjar dig

image192
Idag har jag storhandlat. Jag älskar att handla mat, att gå runt i butiken, läsa på alla innehållsförteckningar och smygtitta ner i andras matkorgar. Det är nästan så att man lär känna personen genom innehållet i vagnen. I småbarnsfamiljen är det massor av blöjor, välling, flingor, köttfärs, pasta och kycklingfileér. I sportfånens korg ligger det proteindrinkar, bars och kyckling i mängder. Bäst att se är ändå jojobantarens matkorg, för nu ska jojobantaren minsann lyckas bli smal. Fyller sin vagn med färsk frukt, flera olika bönsorter, grönsaker och allt annat som jojobantaren har läst ska vara bra. Men när jojobantaren kommer till kassan rycker hon snabbt åt sig en chokladkaka och tror att ingen ser.

I min matkorg är det två läger. Lägren består av bra och dålig mat och det är ett paradoxalt korginnehåll, som om jag inte kan bestämma mig. Dels har vi då tomaterna, äpplena, minikeso och rågrut. Sedan har vi snickers, mums mums, chokladkakor och billys lasagner. Allt det senare ser jag så småningom i toaletten. Fan, jag glömde köpa Óhoj chokladsås.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits