"Jag vill bli frisk"

image194Det är när jag är ensam som det kommer smygandes. Tanken på lite choklad, oron i kroppen och känslan som jag vet kommer efteråt. "Jag vill bli frisk" sa jag till Sexet för fem minuter sedan och tog det tillbaka direkt. "Från vad, från maten?" sa han. Det var länge sedan jag pratade om det, det var iof länge sedan jag var så smal som han tyckte var äckligt. Och då jag njöt.

Men han vet inte om omfattningen av det här. Han vet inte att jag precis kräktes innan jag ringde upp. Han vet inte om att jag handlade skräpmat och äckel för 308:- tidigare. Han vet inte att den del han vet om är som en droppe i havet.

Kommentarer:
Postat av: Ems

Sååå glad att jag har hittat dig o din sida... Har samma "problem" som du. Behöver motivation att hålla mig på mattan och inte fuska. Har i 2 år ignorerat att jag fkt börjat gå upp i vikt (min ABSOLUTA mardröm). Allt är min mans fel... Sen vi gifte oss har han försökt göra mig "frisk" men det gör bara att jag mår sämre- Du är min nya inspiration. Du påminner mig om varför det är så fantastiskt att vara smal... Vet att jag kanske låter lite konstig men tror du förstår...
Har du förresten ngt bra tips på bantningspiller?? Har många sidor där man kan köpa importerat men är inte uppdaterad på vilka som är bra??
Tacksam för svar!

MVH Ems

2008-02-26 @ 02:26:01
Postat av: bulimiker

Googlade på "bulimi" i hopp om att hitta en sida där jag kunde få hjälp. Ist kommer jag in på din blogg och finner det rakt motsatta. Jag vill inte vara elak på något sätt, jag vet hur sjukt jävla jobbigt det är att ha den här sjukdomen och hur fixerad man är vid mat och viknedgång dygnet runt, varje timme, varje minut och varje hundradels sekund. Men det är människor som DU som skapar sjukdomen och sätter griller i huvudet på unga tjejer som kanske precis börjat fundera i de banor som du och jag är "mästare" på..dessa unga tjejer/killar som söker identitet och kanske är osökra kommer köpa ditt snack med hull och hår och börja tokbanta, hetsäta, spy och förr eller senare DÖ av hjärtsvikt, hjärtattack, undernäring, vätskebrist, få magsår eller andra magproblem, förstöra sin ämnesomsättning, sabba skelettet och tänderna, isolera sig själva från omvärlden, bli deprimerade och helt och hållet tappa greppet om sig själva och om världen och bli lika destruktiva som du och jag är och må lika jävla dåligt. Vill du ha en annan människas liv i dina händer? Kan du leva med att driva dessa människor in i döden? Som sagt jag förstår att du vill skriva av dig om din sjukdom, det är urjobbigt att leva såhär jag vet!! Men snälla om du har behov av att få ur dig alla tankar så gå till en psykolog, kurator, ring nån anonym eller snacka med en kompis - vad som helst utom att skriva det såhär öppet för det föder ingenting annat än enorm olycka och de ideal du eftersträvar ät fejkade bilder där kändisarnas kroppar är botoxade eller bilder av kändisar som svälter sig själva och därmed har en psykisk störning - precis som du och jag. Vi är psykiskt störda och behöver hjälp, inte få andra att ta efter oss!!!!! Så tänk om tjejen! Du skriver ju själv att du inte vill att andra ska drabbas av ätstörningar så försök leva upp till det! Skriv om hur jävla illa du mår ist så att folk fattar att det inte är värt det ist för att trigga igång ett destruktivt beteende hos andra och ge tips på hur man kräks på bästa sätt. Jag önskar dig all lycka och hoppas att du lyckas bli frisk en dag. Jag har själv gått i behandling i ett och ett halvt år nu och känner mig som en helt ny människa, och kan jag så kan alla. Du förtjänar inte ett liv som det du lever. /J

2008-04-06 @ 22:46:54
Postat av: kk

känner igen mig som faan..

2008-05-15 @ 10:29:00

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits