Jag vågar

Oj vad tiden rinner iväg idag. Jag som hade tänkt att gå och handla innan jobbet, fast det är inte pga tidsbrist som jag inte ska köpa mat utan för att min plånbok gråter. Bokstavligen. Jag har inte något SL-kort heller så jag kommer att få gå ifrån centralen ända hem till min lya, 1½ timmes förbränning efter jobbet.

Jag tror att jag gick ner femton kilo i natt när jag sov, det är som att när jag lämnar frosstaden så lämnar jag allt fett där, eller iaf mitt hemska matintag. Eller så är det det dåliga självförtroendet som jag hade som yngre som jag lämnar. För att återgå till ett av mina nyårslöften, att göra mera roliga saker, så är det något som jag verkligen ska försöka göra och mitt nya slagord är att våga. Jag ska våga tacka ja till event, våga dejta, våga berätta hur jag känner, våga sänka garet och kunna ta kritik, våga misslyckas. Våga leva.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits