Do´s & dont´s julbord -08

Julbordet hemma i hos mig är ett ganska känsligt ämne. Jag brukar försöka undvika att berätta så mycket om min familj, men under julen brukar vi alla vara samlade. Så länge tillbaka som jag kan minnas så har alla i mitt hem verkligen hetsat när det har vait julbord, och ja, jag brukar äta minst. Under julen så är det okej att vräka i sig så mycket mat att man nästan vill kräkas. Här kommer en liten guide (med den vanligaste maten) för vad som är bättre- respektive sämre att äta under julen.

Dont´s:






Prinskorv
Köttbullar
Ost
Rödbetssallad
Janssons frestelse
Mimosasallad
Leverpastej
Sillsallad
Ris-ala-malta
Choklad
Risgrynsgröt



















Do´s:


Lutfisk
Lax
Skinka
Revbensspjäll
Omelett
Brysselkål
Rödkål
Sill (utan sås)
Ägg utan äggula





























Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits