Min eviga hunger

Dagen hittills kan summeras med ett ord, hunger. Jag var hungrig då jag vaknade, åt en rågrut men det hjälpte inte. Min mage kurrade under mina två föreläsningar mellan 8-11, "haha är det din mage som låter så" sa en kompis medan han mumsade på en halvmeters baguette. Skyndade i mig kycklingsalladen under lunchen, men det lindrade bara tillfälligt. Nu när jag slutade kunde jag bara tänka på mat, men, under resan hem så sansade jag mig och tänkte "vad kan jag äta mycket av utan att det blir mycket kcal och som jag dessutom blir ordentligt mätt på". Jo, gröt. Gjorde iordning 2 portioner fullkornsgröt (såklart) för jag trodde aldrig i livet att jag någonsin skulle slippa hungerkänslan. Men nu när jag har ätit hälften (1 port=110 kcal) är jag nöjd! Ett mirakel :)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits