"Jag är en bra granne"

image33

Stunder som denna blir jag sjukt irriterad på mig själv. Varför är jag så jävla lat och har inte gjort någonting? Har suttit en stund och räknat (fin bild va, matriser, tjohoo) men jag har ändå knappt gjort ett dugg. Jag har minsann tid för allt annat, att äta, umgås med kompisar, jobba, promenera osv, men skolan då? Det viktigaste? Den här helgen blir det bara plugg, helt seriöst! Jag ska upp klockan sex i morgon har känningar i halsen av att något elakt kommer. Jag som aldrig är sjuk. Dessutom har vi långdag i skolan imorgon och jag måste vara där under lunchtid, lunch- äta- fy fan. Sedan efter skolan måste jag förbi mitt ena jobb för pappersarbete och sedan vidare till mitt andra jobb. Hur ska jag orka med fyra timmars sömn i kroppen? Aja, slutklagat för idag.

Jag träffade på en annan granne när jag kom hem. Vi småpratade lite i hissen och sedan när hon skulle gå in till sig så sa hon att jag var välkommen att hälsa på. Efter den trevliga inviten så sa hon "Jag är en bra granne". Eller jag tror att hon sa det iaf, det kan ha varit "du är en bra granne". Det första alternativet är kanske en aning inbilsk. Eller så kanske det var en fråga "jag är en bra granne?", det kan det ha varit.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits