Längtar hem

Såg nyss häxan surtant, hon och jag är väldigt lika, tankemässigt och med glimten i ögat. Förut när jag inte bodde här, så såg vi häxan surtant varje fredag. Det var så mysigt, saknar. Kanske flyttar jag tillbaka dit, eller inte.

Idag har det varit en jättetråkig dag, men det passa jättetråkiga mig idag. Jag for iväg på stan, strosade omkring, provade lite kläder men pratade mest i telefon. Ställer mig och lutar mig mot en pelare, trött och hungrig. Rätt vad det är så dyker det upp en kille från min klass, jag blev jätteglad. Vi stod och pratade en liten stund, han skulle ut ikväll "hoppas ni får kul" sa jag. Han och jag brukar inte prata så mycket i skolan, men det har iof blivit mer på sistone, men han tittar mig aldrig i ögonen när han pratar och jag tänker på det varje gång. Måste se om han tittar andra i ögonen, får spinka lite. Själv ska jag vara sur och vresig här hemma, som min idol häxan surtant.

Pratade med mamman. De skulle ut till stugan och så skulle andra i min familj också dit. De skulle tända brasa, spela kort och lyssna på havet. Imorgon skulle de ut och plocka bär. Längtar hem!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits