Dagens mat; 500 kcal!!

När jag äter in public så är mitt svar (på det uppenbara problemet med mat) sallad. Glömde att berätta om en tjej som satt brevid mig igår när vi åt, hon satt och tittade på mig när jag glatt tryckte i mig sallad för att slippa maten, som att hon bevakade mig. Idag hamnade jag brevid henne igen, suck tänkte jag. Men idag satt tjejen själv med en hög med sallad. Förvirrande. Jag har hittat en ny kaloriräknarsida, gillar den men den verkar räkna lite väl högt när det gäller förbränning. Dagens:

2 tjockmackor 300 kcal
mat (kolhydrater) 50 kcal
mat (protein) 100 kcal
sallad 50 kcal
_____________
Summa: 500 kcal!!!

Det går bara utför för mig, äckligt med så mycket mat, tänk vad mycket gröt man får för 500 kcal! Minussidan då? Promenad (30 min) -150 kcal. Simning (45+ någonting minuter) -400 kcal (ännu mer enligt kcal-räknaren, men tror inte riktigt på det). totalt -550 kcal. Hur trött som helst nu, heldag imorgon plus att jag jobbar. Snart är det helg, skönt! Fast det här har varit en rolig vecka!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits