Bara för att jag kan

Vet inte alls vart tiden tog vägen ikväll, jag hade tänkt att gå till sängs kring nio-tio men här sitter jag fortfarande och var helt omedveten om att söndag slagit om och blivit måndag. Blev lite överraskad av höstloggen (vaken P3, P4) och tittade på klockan. Mest förvånad är jag över att jag inte har fallit ihop eftersom jag var sjukt trött tidigare. Mest förbannad är jag på att jag var för trött för att gå ut på promenad, men sitter vaken och är lat. Och kåt.

Jag kom på att killen igår visst, han är het, men inte så mycket min typ. Han är mer söt än snygg. Men eftersom jag hade en crush på honom för så många år sedan så var jag tvungen att leva ut mina 16-årsdrömmar, för att jag ville ha honom så gärna en gång i tiden. Men nu? Nej. Mysigt att hångla lite, men inte mer, inte ens dejta. Ibland gör jag saker bara för att jag kan. En blyg, osäker, ätstörd tjej växte upp, fick självförtroendet, blicken, egot, lite mer ätstörningar och blev van att få som hon vill.

image51


Måndagar innebär nystart, nu jäklar

Söndag blev måndag, ny vecka och "nya tag". Känner att min helg kan summeras till ord som lat, trött, mat och fylla. Men jag känner att mina armar är lite mer välsvarvade än tidigare, förmodligen inbillning men hoppas att det ger resultat med mina armövningar.

Nya tag innebär mer "träning", promenader i hösten, bäst att passa på medan snön håller dig borta. Igår när jag gick hem och skulle göra mig iordning för utgång så låg det löv över hela trotoaren och jag var tvungen att hoppa och sparka i löven, det prasslade så roligt och jag var glad. Jag har kommit på att jag missbrukar ordet "rolig", någon påpekade det idag.

Nya tag innebär även att allt småätande (salta pinnar, kex, barer) ska sluta. Det är bättre att kunna äta nästan en portion gröt (ca 100 kcal) än en bar (85-93 kcal) som stillar sötsuget men inte mättar alls.

Nya tag innebär att bädda med nya lakan, diska efter mig, tända ljus och dricka the som faktiskt mättar.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits