3 äckliga vardagssaker

Igår när jag surfade och letade myskudde på IKEAs hemsida så råkade jag på något av det äckligaste jag vet. Duschdraperier. Tänk vad mycket hudflagor, hår, smuts och annat äckel som finns på dem och dessutom är det något som folk glömmer att rengöra och tvätta. Men för mig spelar det ingen roll hur mycket man tvättar sitt draperi, jag tycker att det är lika äckligt ändå. Tur att jag slipper ha sånt äckel hemma hos mig.

Något annat som är äckligt är våta disktrasor. I min familj har alla fått lära sig att först skölja en använd trasa och sedan vrida ur den riktigt ordentligt. Men det är långt ifrån alla som har lärt sig detta, vilket är mycket tydligt när man hälsar på i kollektiv (vilket som tur är sällan).

Något mer som är så enormt vidrigt, som kommer att bli allt vanligare nu när det nalkas vinter, är när folk snorklar (vet inte om det kallas så men i min familj gör det det). Att snorkla är när man drar in snoret som man har i näsan och man låter som en gris. Endel nöjer sig inte med att snorkla utan harklar ut snoret (på något konstigt sätt) i munnen och spottar ut det. När jag hör att någon snorklar så vill jag bara kräkas, bara tanken får mig illamående. Snart kommer det att börjas snorkla på tunnelbanorna, jag bävar. Nu har jag iaf klagat färdigt för den här gången :)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits