Veckan innan löning

Jag blir knäpp över att det inte går att mobilblogga, why oh why? Det är juh enda sättet för mig att få in bilder i datorn, orkar inte installera programvara (ska juh ändå köpa ny telefon) och orkar inte fixa med digitalkameran, ja jag är som vanligt lat. Ska köpa mig en bra digitalkamera när jag känner för det (läs får råd). På tal om pengar, min bror frågade mig idag om jag hade köpt den telefonen som jag har pratat om och jag svarade "som att jag har 4000:- dagarna innan löning". Är det någon som överhuvudtaget kan göra någonting veckan innan löning? Okej, jag har iof shoppat den här veckan, ganska mycket, men det är för att jag hade fått pengar som jag egentligen skulle ha haft sedan innan.

Men det känns som att nästan alla som jag känner (studenter) knappt har något liv denna helvetesvecka, det är nästan skönt att jobba helgen innan löningshelg. Om jag ska vara helt ärlig så brukar jag ha bränt min månadsbudget ca två veckor efter löningsdagen och resten av månaden så "lånar" jag pengar som jag egentligen har tänkt att spara. Men det är bara att inse, jag är en Slösa, en duktig konsument och det är vi, duktiga konsumenter, som håller uppe vårt samhälle. Cred till oss!

Jag har ätit all mat ganska utspritt på hela dagen, gick en promenad tidigare till en affär, en bra bit härifrån och nu är det dags för en till prom.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits