Olika storlekar mellan olika märken

Har försökt MMS:a in en bild på min middag, men den kommer aldrig upp :(

Åkte in till stan och hittade en kornblå klänning, supersöt och jättebillig. Något som stör mig är att Lindex och Kappahls kläder är så stora i  storlekarna, kanske är marginellt men jag tycker att det märks. Köpte min klänning i XS och den är för stor, jag som brukar ha XS och ibland S. Kanske för att de butikerna riktar sig till en annan målgrupp än exempelvis H&M. Divided-avdelningen på H&M tycker jag är helt tvärtom, de är nästan mindre i storlekarna än vanliga H&M-kläder och vissa BikBok-kläder är det likadant med. Men det kan juh ha och göra med att de riktar sig till en yngre målgrupp. Jag har en BikBok-kjol i storlek small som är en superliten small (kanske mer som en XXS-XS). Mina tjejkompisar som har S kan då inte ha den. Mysko det där med så olika storlekar mellan olika märken.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits