Dåligt samvete på julafton

Oftast när jag vaknar brukar jag känna att ingenting är roligt, ingenting får mig att hoppa ut sängen och jag längtar aldrig efter vardagen. Jag somnade om efter mitt beslutstagande imorse och är nu nyvaken, igen. Men nu när jag vaknade för andra gången så var jag glad, något känns bra. Jag känner för att gå ut och ta en prommis, utan smink. Men typ alla mina musikspelare har gått sönder eller knasar sig.

-MP3-spelaren har jag inga batterier till.
-Mobiltelefonen, jag råkade trampa på hörlurarna så ena luren funkar inte.
-Gamla stora CD-spelaren har jag dåliga batterier till.

Jag önskade mig nya uppladdningsbara battterier i jul, det är en pryl som är jäkligt bra att ha men jäkligt tråkigt att köpa själv. Jag får alltid lite ont i hjärtat på julafton. Vi är ganska många syskon och jag får så mycket saker, visst mina föräldrar har rätt okej ekonomiskt ställt men inte i närheten som de här i min fina förort. Så på julaftonen de senaste tre åren känner jag min så bortskämd och önskar nästan att jag inte fick allt det där som jag får. Mamma brukar säga att jag inte ska känna så, men man kan inte ta bort en känsla.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits