Blir lite sentimental..

Sitter här, nyvaken och lyssnar på nattjakten. Radio är klart underskattat, just nu spelar de Lasse Tennanders "Rötter", ni vet:

Oh, oh, oh Carol min vän, min honungs paj mitt sockerbär
Kom i håg att våra rötter, dom kommer alltid finnas här.

Den påminner mig om när jag var liten och åkte på våra otaliga resor norrut för att hälsa på släkten. Vi åkte mycket bil, mina syskon, min mamma och jag. Jag blir lite sentimental :)

Jag gick och la mig där vid 16-tiden igår eftermiddag, jag kunde inte hålla ögonen öppna längre och det var skönt att få sova ut ordentligt. Men jag har varit hungrig hela natten, fast nu sitter jeansen som jag köpte lite bättre.

Jag åt som bekant ingenting igår, känner mig ändå rätt tjock. Säkert helgens matintag som satt sina spår, men det är så svårt att säga emot när man ska äta med andra och hitta på ursäkter och ljuga och sen så tjatar de ändå. Vad ska jag nu göra hela natten, om några timmar ska jag städa och sedan kanske gå en prommis innan skolan.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits