Så kallad "ny forskning"

Hela tiden läser man om "nya forskningar som visar..", det är aldrig nya forskningar och inte heller nya resultat. Hur många år sedan var det man läste om hur för lite sömn kan leda till övervikt, ja säker sisådär fem år sedan? Aftonbladets skriver om hur "nya resultat" visar att barn som sover för lite riskerar övervikt. Snark.

När jag sover lite en natt har jag större benägenhet att äta mer och sämre mat än annars. Kanske försöker kroppen roffa åt sig mer energi för att väga upp tröttheten eller så misstolkar kroppen trötthets-signaler för hunger-signaler. Ja eller så är det så som det står i artikeln, forskare brukar kunna sådant ;)

image85 Ja, annars så närmar sig julen. Julen betyder julklappar och själv har jag börjat köpa till min familj. Men när de frågar mig vad jag vill ha så har jag inget svar, för jag vill inte ha någonting speciellt. Jo, en smalare kropp och en gladare själ, men det är kanske inte något som man ber tomten och familjen om?

Annars så försöker jag mig på en önskelista:

*Tofflor med vitt fluff i
*Tv (en speciell)
*En hund
*Ny lägenhet
*Systemkamera

Ja, det var typ allt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits