Julångest

Min väckarklocka är ställd på 8.00, jag vaknade 05.30. Vilket jäkla skämt egentligen, jag är trött, vill sova, men kan inte. Har redan varit vaken i 1½ timme, men har bara legat i sängen, tittat i en tekniktidning och försökt knåpa ihop den där jäkla önskelistan.

Ja familjen ligger an och vill ha in listan nu, gärna igår. Jag har sagt det så många gånger att jag inte vill ha något. När jag vill ha något så köper jag det själv. Ja jag pluggar, men jag jobbar även häcken av mig för att just kunna köpa det jag vill ha. Och ärligt talat så köper jag vad jag vill ha,ofta på rea eller second hand, men jag har den designerväskan jag verkligen vill ha, den telefon som jag verkligen vill ha och de kläder som jag verkligen vill ha. Så vad jag skulle vilja ha är jättedyra saker som jag själv väntar med att köpa, ja exempelvis en samsung plattv.

Dessutom ger julen mig skuldkänslor, folk måste köpa julklappar till mig och indirekt så gör jag livet jobbigt för den personen. Ofta ligger mycket tanke och tid bakom min present och jag vill inte ligga till en sådan belastning för människor. Även min familj. Vi är ganska många i min familj och jag vet att alla försöker jättejättemycket inför jul för att det ska bli så bra som möjligt och då speciellt mina föräldrar. De köper så fina och speciella julklappar till alla och jag sitter då där med dåligt samvete.

Men så sitter jag här och föröker skriva ner saker jag vill ha, försöker (ja tillägg till det jag skrev igår):

*Parfym
*Guldarmband
*Minneskort till mobilen (4GB)

Problemet är att när jag väl vill ha något så är det något väldigt specifikt. Exempelvis guldarmbandet som jag vill ha. Ja det ska vara ca 8mm brett och som en armring, alltså hård och inte som vanliga armband. Sedan ska den vara helt slät och ha en öppning med spänne. Jag är nog ganska jobbig att köpa present till.

Kommentarer:
Postat av: amanda :)

läs och kommentera gärna min blogg :)

Postat av: LINA

jag vill ockckså ha ett guldarmband, men har så många krav på hur det ska se ut, sså ingen kommer nog köpa det :P

2007-12-04 @ 07:49:03
URL: http://www.juridikt.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits